• Fru envis

En lapp på dörren och inga pumpor vad men ska man göra??

Igår var det halloween.
    Jag och min man firar inte halloween och hade därför inga pynt ute och dessutom satt upp en lapp på dörren.
    ÄNDÅ ringer ett gäng tonåringar på, 2ggr dessutom.  Andra gången öppnade jag och då skyller den ena på dyslexi när jag frågar om de inte ser lappen. då halvskrek jag att jag har också dyslexi och jag kan läsa den lappen och jag tycker det är oförskämt att ringa på hos folk som uttryckligen inte firar halloween och därmed inte vill bli störda!

Så vad mer begär folk att vi ska göra egentligen??? 

• Svar på tråden En lapp på dörren och inga pumpor vad men ska man göra??
  • SuzR

Vi firar heller inte och hade inget pynt ändå hade vi köpt godis och bjöd på när det ringde på. Varför blir du så sur??

• Fru envis
    SuzR skrev 2013-11-01 09:41:31 följande:
    Vi firar heller inte och hade inget pynt ändå hade vi köpt godis och bjöd på när det ringde på. Varför blir du så sur??
    men herregud människa läser du ens trådstarten innan du svarar?
    Vi hade satt upp en lapp på dörren att vi inte firar halloween och således inte vill ha påringningar, och vi hade inga pynt ute (vilket enligt traditionen visar att man vill vara med och fira, eftersom man endast går till hus som har pynt på dörren eller utanför). 
  • Birgitta2

Igår kväll, kl 21.40, ringde det på dörren - och i kikhålet ser jag ett helt gäng 11-12-åringar. Suck. Jag öppnade inte. Ett jäkla oskick.

• Maria 434
    LillGris skrev 2013-11-01 10:27:37 följande:
    Men öppna inte dörren då?

Eller lär barnan vilka hus som man är välkommen till!!
  • Fru envis
    LillGris skrev 2013-11-01 10:27:37 följande:
    Men öppna inte dörren då?
    ok jag försöker en gång till eftersom budskapet tydligen inte nått fram:

1) Vi satte upp en lapp på dörren att vi inte ville bli störda.

2) Vi hade inga pynt ute

= Vi firar inte halloween = vi vill vill inte bli störda.

förstår du nu?

• LillGris
    Maria 434 skrev 2013-11-01 10:29:41 följande:
    Eller lär barnan vilka hus som man är välkommen till!!

Ja, men om nu föräldrarna inte gjort det får man väl helt enkelt skita i att öppna? Självklart borde barnen inte gå till opyntade hus men om ingen lärt dem det löser man ju själv problemet enklast genom att bara ignorera.
  • Fru envis
    LillGris skrev 2013-11-01 10:31:57 följande:

Ja, men om nu föräldrarna inte gjort det får man väl helt enkelt skita i att öppna? Självklart borde barnen inte gå till opyntade hus men om ingen lärt dem det löser man ju själv problemet enklast genom att bara ignorera.
    eller så läser de lappen som man har satt upp?
  • LillGris
    Fru envis skrev 2013-11-01 10:31:01 följande:
    ok jag försöker en gång till eftersom budskapet tydligen inte nått fram:

1) Vi satte upp en lapp på dörren att vi inte ville bli störda.

2) Vi hade inga pynt ute

= Vi firar inte halloween = vi vill vill inte bli störda.

förstår du nu?

Ja, jag förstår alldeles utmärkt tack. Förstod du vad jag skrev? Om folk ÄNDÅ ringer på, vilket de uppenbarligen gjorde, är det väl bara att inte öppna dörren och gå vidare i livet? Ja, eller så kan man ju bli tokförbannad men det är ju onödigt.
  • LillGris
    Fru envis skrev 2013-11-01 10:32:56 följande:
    eller så läser de lappen som man har satt upp?

Men ja! Men om de ändå ringer på är det väl ENKLAST för dig att bara skita i att öppna? Uppenbarligen hjälpte inte lappen.
  • Fru envis
    LillGris skrev 2013-11-01 10:33:48 följande:

Ja, jag förstår alldeles utmärkt tack. Förstod du vad jag skrev? Om folk ÄNDÅ ringer på, vilket de uppenbarligen gjorde, är det väl bara att inte öppna dörren och gå vidare i livet? Ja, eller så kan man ju bli tokförbannad men det är ju onödigt.
    klart att jag blir förbannad om jag blir störd när jag utryckligen visat att jag inte vill bli störd.
    och jag stuntade ju att öppna första gången de ringde på, men de ringde ju på igen och då öppnade jag eftersom vi var i färd med att gå och lägga oss, och inte önskar ha ouppfostrade skitungar som stör.  
  • Maria 434
    LillGris skrev 2013-11-01 10:33:48 följande:

Om man som föräldrer så grovt har missat att lära sina barn hänsyn så är det bra om någon annan gör det.
  • Dragonfly
    Birgitta2 skrev 2013-11-01 10:25:55 följande:

Igår kväll, kl 21.40, ringde det på dörren - och i kikhålet ser jag ett helt gäng 11-12-åringar. Suck. Jag öppnade inte. Ett jäkla oskick.

Jag tycker varken bu eller bä om Halloween men hade ovanstående gäng kommit till oss den tiden hade jag blivit arg!

Mina småbarn sover sen länge kl 21.40 och i mitt tycke är det alldeles för sent för att banka på någons dörr (jag ringer inte ens till andra efter kl 21), i synnerhet på en vardagskväll.
Svar på tråden En lapp på dörren och inga pumpor vad men ska man göra??