• lima

Bilbarnstol i Renault Scenic 04

Hej!

Vi har en Renault Scenic 04 och behöver montera två stycken bilbarnstolar i baksätet. Problemet för oss är att jag inte förstår hur jag ska sätta fästremmarna utan att behöva låsa framsätet i ett visst läge. 

Glidskenorna sitter fast i golvet utan mellanrum så där kan man inte trä runt dem. I dagsläget har vi satt dem i förarstolen, men har problem eftersom vi inte kan flytta förarstolen.

Det finns en ögla som sitter vid respektive baksäte nästan nere vid golvet. Jag funderar på att använda den, men då går ju remmarna snett bakåt istället för mot framsätena... Är det någon som vet vad den annars till för?

Hoppas på att någon har löst det här problemet innan mig :) 

• Svar på tråden Bilbarnstol i Renault Scenic 04
  • Dr Mupp

Fästpunkterna i golvet är till för barnstolarna.  Annars har du ju isofix på sidoplatserna bak om du föredrar det.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • lima
    Dr Mupp skrev 2013-11-07 05:54:12 följande:
    Fästpunkterna i golvet är till för barnstolarna.  Annars har du ju isofix på sidoplatserna bak om du föredrar det.
    Tack! Såg i instruktionsboken att ringarna var till för detta. Tycker ändå att det blir lite instabilt, men ska försöka igen. 
  • Dr Mupp
    lima skrev 2013-11-14 20:11:47 följande:
    Tack! Såg i instruktionsboken att ringarna var till för detta. Tycker ändå att det blir lite instabilt, men ska försöka igen. 
    Nu vet jag inte hur mycket som skiljer 04:an från 00:an som vi har, men iaf i vår bil är sätena så mjuka att det är svårt att få stabila stolar. Man får dra i spännbanden rejält och ändå får man sen efterdra. Vi har en Maxway på mittenplatsen bak. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Bilbarnstol i Renault Scenic 04