Lkpg skrev 2013-10-30 21:08:06 följande:
Hej! Jag är ganska ny i Linköping och skulle ville få lite tips ang. fritidsaktiviteter, något som man kan göra efter jobbet, t. ex. sport, eller kurser.. Jag är inte dans- eller matintresserad, så det är inte så enkelt att hitta något som är kul för mig.. Jag vet att det finns inomhus gokarts, men det är ingen riktig aktivitet, man kör ju bara typ 10 min och så kostar det en del.. men sådant är kul! :) Flygsporter kan man tyvärr inte utöva höst och vintertid, så det får vänta.. Kan någon ge mig bra tips?
Hej, jag antar att du känner dig mer bekant med staden nu än när du skrev inlägget. Det finns många olika föreningar där du kan spela någon sport. Det finns även många gym så du kan ju gymma om du tycker det är roligt? Jag själv tycker att det är roligt att gå på hockeymatcher i Cloetta Center. Det finns även ett par intressanta museer i stan. Gamla Linköping är även fint. Du kan alltid åka till godisfabriken i Cloetta i Ljungsbro. På somrarna är Trädgårdsföreningen ett perfekt ställe för sommardagar. Där kan man spela volleyboll eller bara ta en picknik i den vackra miljön. Badplatser till sjöar är jag dock inte så bra på, men Roxen är något jag sist skulle rekommendera. Som du säkert redan vet så finns det en simhall samt ett utomhusbad vid namn Tinnis. Man kan också kolla på innebandymatcher (LIBK) och fotbollsmatcher (LFC). Jag vet inte vad du är intresserad av så det är svårt att veta. Men hoppas du trivs i Linköping!