• Anonym (Helpless)

Min son hamnar mitt i konfliktens centra:(

Jag backat men pappan fortsätter att bråka och högljudd diskutera med sonens närvaro. Jag avslutar samtalen eller konflikten när den blir hotfull eller när något barn är med. Ser hur barnet lider. Är 4 veckor kvar till muntlig förhandling men jag ser hur barnet mår dåligt, får vredasutbrott, slår sig själv och vill dö. Gör så ont i hjärtat att inget kunna göra. Ringt socialen för 3-4 månader sedan det resulterade i noll. Sonen är rädd och hotat av pappan. När barnet är med andra så släpper all rädsla och han blir ett ytterst sårbart barn.

Hur skall man stå ut? Vad kan jag göra att barnet inte behöver stå i konflikten och höra pappans negativa ton mot mig?
    Jag drar inte upp diskussioner, då fadern är högljudd, hotfull och manipulativ.

Snälla, ge mig råd i denna trasiga konflikt om min stackars son som bara vill vara ett barn..   

• Svar på tråden Min son hamnar mitt i konfliktens centra:(
  • Anonym (Z)

Hur gammalt är barnet? Varför gjorde inte soc nåt? På vilket sätt är ungen hotat av pappan?

• Anonym (Helpless)

Barnet är 10 år. Socialen kallade pappan till möte, han är som vanligt med inställning att inget är fel. Trots omgivning ser att barnet skriker efter hjälp. De samtalade med sonen med men när gossen är med fadern så måste han ha godkännande av pappan att svara. Dvs fråga: -Hur har det gått i skolan? Sonen Tittar på pappan och svarar bra. Trots han är mobbad. Han hotas med att barnet får välja mellan han och mig. Att han får klara sig själv i livet osv.

• SupersurasunkSara

Låt ditt barn prata med skolkuratorn. Denne står på barnets sida och ingen annans och kan hjälpa honom mot pappan.

• Anonym (två sidor)

Varför diskuterar ni i barnets närvaro? Vad strider ni om och varför?

• Anonym (Helpless)

Jag vill såklart inte diskutera i barnets närvaro. Jag backat och diskuterar helst inte alls, om vi inte kan vara utan barn. Pappan vill endast tala när barnet är närvarande.
    Strider om ett umgänge. Pappan hotas med att ta barnet till sitt hemland och att umgänge skall vara övervakat av honom. 

• Anonym (två sidor)
    Anonym (Helpless) skrev 2013-10-30 19:14:45 följande:
    Jag vill såklart inte diskutera i barnets närvaro. Jag backat och diskuterar helst inte alls, om vi inte kan vara utan barn. Pappan vill endast tala när barnet är närvarande.
    Strider om ett umgänge. Pappan hotas med att ta barnet till sitt hemland och att umgänge skall vara övervakat av honom. 
    Så diskutera inte i barnets närvaro då.

Vad vill barnet? Vad är det för land och varför vill du inte låta barnet följa med till sina rötter?
  • Ramborg
    Anonym (två sidor) skrev 2013-10-30 19:18:20 följande:

Vad vill barnet? Vad är det för land och varför vill du inte låta barnet följa med till sina rötter?

För att barnet kanske inte får komma tillbaka då?

Tycker du själv att pappan låter balanserad och rationell och mån om sonens bästa?
    42.
  • Anonym (Helpless)
    Anonym (två sidor) skrev 2013-10-30 19:18:20 följande:

Ja, jag skrev ovan att jag inte diskuterar helst med barn med. Och därmed backat.

Som andra barn är de lojala och vill både sin mors och far väl, mao umgås med båda.
    Jag stoppar inte faderns resor med barnet, då jag själv rest mkt med barnet. Men jag vill inte att han tar med sig barnet på ett halvår i ett land som är krigsdrabbat.  
  • Anonym (B)

Prova med BUP! De borde kunna hjälpa er son men det är inte alltid de har tider.

• SupersurasunkSara

Kräv av pappan att all kommunikation er emellan from nu ska ske skriftligt via sms, mail eller brev. Håller han på och tjafsar vid hämtning/lämning så ha någon med dig eller låt hämtningar och lämningar ske hos någon annan.

• Anonym (Helpless)

Jag testat skriftlig kommunikation men han besvarar inte mig alls och inte min advokat heller, som försökt med brev sedan 2011:/

• SupersurasunkSara
    Anonym (Helpless) skrev 2013-11-01 11:39:54 följande:
    Jag testat skriftlig kommunikation men han besvarar inte mig alls och inte min advokat heller, som försökt med brev sedan 2011:/
    Tja då har han uppenbarligen samarbetsproblem så ansök om enskild vårdnad. Eller acceptera att du får dansa efter hans pipa resten av livet.

Svar på tråden Min son hamnar mitt i konfliktens centra:(