• dennis02

Vilken egenskap hatar du mest hos dig själv?

Ja vilken egenskap hatar du hos dig själv och är verkligen utled på?

Själv har jag problem med tankspriddhet. Jag kan bestämma mig för att göra något eller ta tag i något, men efter en stund kommer jag på andra tankar och fastnar vid något annat.

Att jag är så fixerad vid vad gott andra äter att jag känner mig "tvungen" att unna mig något gott själv, pga avundsjuka, med resultat naggad ekonomi i kanten. Speciellt sen facebooks inträde där alla skriver statusar om vad de ska äta har detta blivit lite av ett problem.

Att jag å ena sidan vill lära känna nya och intressanta människor, men sällan ens har modet att säga hej. Och så går man hem och är lika ensam som vanligt.

Jag vaknar positiv och munter mest varje dag och tänker "ny dag, nya möjligheter" för att sen inse att denna dag var lika tråkig som många andra.

Att jag å ena sidan inbillar mig att jag är stark, självständig och oberoende, för att i andra stunder känna mig hjälplös och utsatt och i behov av någon att prata med för att må bättre psykiskt.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Svar på tråden Vilken egenskap hatar du mest hos dig själv?
  • Pysan1

Att jag äter den där godisbiten trots att jag intalat mig själv att inte äta sötsaker den dagen.. men vad gör det, jag kan ju strunta i det imorgon... Det blir lite av en ond cirkel.

sen mitt kontrollbehov. Det kan vara en fördel och nackdel. Fantastiskt bra på jobbet när det är chefsposition, men det kan även hindra mig för ännu bättre effektivitet. Dock gäller detta kontrollbehov för vad som ska ske, vem som gör det, alla kläder är packade, all mat inhandlad, alla papper fixade etc. Kontroll över partnern vad han ska göra etc existerar ej, utan det berör endast sånt som kan komma att påverka mig, mitt arbete och tex mitt barn. 
    Fast visst, de finns de som är värre än mig. Många kallar mig mer väldigt systematisk då jag har koll på läget, men jag tycer ändå det kan hindra min spontanitet. 

• lövet2

Jag hatar faktiskt inte mina dåliga egenskaper, utan jag tolererar dem. Vad jag hatar hos mig själv är vissa saker som har med den fysiska hälsan att göra.

• umm abdilleh

Att jag har mkt dåligt tålamod. Att jag inte kan slappna av. Känner mig stressad för en miljon olika saker. Att jag jämt förlåter folk runt en fast jag vet de gör en besviken igen

• DandelionDust

Hatar vet jag inte, men jag är ganska lat och bra på att skjuta upp saker, som städning och tvätt. Jag tänker "Idag ska jag..." och så händer det inte. Sedan står jag där med massor av tvätt och storstädning, istället för att ta lite varje dag, som faktiskt hade inneburit mindre tid på städning i slutändan. Och mer tid för att vara lat.

• La Lola

Att jag är så jävla negativ!

Jag skrattar o ler o så men den där negativa sidan gör att jag känner mig så jävla tråkig (den gör att jag sällan vill prova på nya saker tex o det finns alltid ursäkter för att slippa).

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Robert 832

Att jag saknar intresse för något. Alla i min omgivning vet vad de vill arbete med, har hobbies, resmål, framtidsplaner etc.
    Jag kan komma på spontana saker som jag vill göra men halvvägs igenom så förlorar jag intresset och det känns inte värt besväret att fortsätta när målet inte längre är lockande.

Svar på tråden Vilken egenskap hatar du mest hos dig själv?