• Anonym (Förtvivlad)

Tårarna bara rinner, vet inte vad jag ska ta mig till

Gråter när jag försöker skriva detta. Blödde som sagt färskt blod torsdag och fredag förra veckan, men det var inga floder utan kom bara lite när jag var på toaletten. Min bm lugnade mig när jag var där i torsdags. Under helgen kom det inget blod alls och jag blev så glad och tänkte att det var nog bara det där lilla och att allt var bra.

igår på morgonen började det igen, men den här gången rann det ännu mer varje gång jag gick på toaletten. Ringde in till gynakuten och fick en akuttid idag. På eftermiddagen igår gick jag för att kissa, då hörde jag ett plums i toaletten (ursäkta) men en ett pyttelitet plommon kom ut i storleken. Skakade och mådde otroligt illa och skrek till sambon att vi var tvungna att åka in till akuten.

Resan till akuten är ca 10 mil och tårarna rann hela tiden på mig och min sambo, vi har försökt att få barn så länge eftersom min mens har varit oregelbunden och jag har ingen aning om jag har ägglossning varje gång.

Kommer in till akuten, där har de gjort om så man får inte gå in i ett rum och prata med en sköterska utan här får alla i väntrummet höra att jag är gravid och att jag blöder. Rynkar på näsan Hon frågade om det kommer blod hela tiden och det gjorde det ju inte. Kommer bara blod när jag är på toaletten och så är det fortfarande, det kommer ingenting i trosorna.

Får sitta i väntrummet ca 1 timme och jag börjar bli kissnödig igen, går in på toaletten och det droppar fortfarande blod. Ber en bön att de ska ge sig snart. Direkt efter att jag kommit ut från toaletten blir jag uppropad. Får träffa en sköterska som tar febern och ett blodtryck på mig. Allt såg jättebra ut. Sen ber hon mig om ett urinprov. Säger till henne att jag precis har kissat får till svars att det inte är många droppar som behövs men det kommer inget urin. Får istället sitta ner i ett väntrum igen och försöker hälla i mig vatten.

Blir inkallad på ett rum och får reda på att gynläkaren är på väg, Efter en timme kommer sköterskan in och frågar hur det går med urinprovet och att läkaren behöver ha det. Har blivit rejält kissnödig efter att ha hinkat i mig allt vatten. Ser på urinet i muggen och det ser ut som vatten.

Efter ett tag kommer läkaren in och säger att mitt gravtest visade negativ, förklarade för henne att jag gjorde ett clearblue test imorse och på det stod det gravid, Förklarade för henne att jag varit tvungen att dricka massa vatten för att få till det där urinprovet och då förstod hon varför det var neg. Hon frågade hur långt gången jag var och jag har verkligen ingen aning eftersom min mens varit så oregelbunden. Men efter att ha tänkt efter så är jag nog inte så långt gången som jag har trott. Får hoppa upp i gynstolen för ett vul. Medan jag har den där saken i mig ringer hennes telefon 2 ggr! och hon svarar båda gångerna. Hon sa att hon inte såggså mkt, men att det kan bero på att det inte gått så långt än. Hon kände på min livmoder och kollade hur mkt jag blödde. Min livmoder var förstorad och det kunde tyda på en graviditet och jag blödde inte så farligt mkt.

Fick lämna ett blodprov för att se om jag var gravid, efter en timme kom hon tillbaka och resultatet låg på 100, det var lågt men hon kunde inte konstatera något missfall, ska till vårdcentralen på fredag och ta ett nytt prov för att se om det har ökat eller sjunkit, men får svar på det först på måndag.

Jag är så oerhört ledsen, visst det är jättebra att kroppen känner av när något är fel. Mina bröst gör fortfarande fruktansvärt ont :(

• Svar på tråden Tårarna bara rinner, vet inte vad jag ska ta mig till
  • sepfhrenia

Hej!

Det känns jobbigt när kroppen inte reagerar direkt med mf/ma. Att man går omkring med stor mage eller bröst. :(

Men som du skrev, om kroppen vet att nåt är fel så är det ju för det bästa.

Om du inte vet när du har äl så finns det ju tester för det med. Jag har själv tidigare aldrig använt det men beställt många nu via nätet så jag ska ha koll och inte missa nåt tillfälle.

sidan heter www.billiga-tester.se

Kramar <3

Svar på tråden Tårarna bara rinner, vet inte vad jag ska ta mig till