• Anonym (TS)

Ännu en tråd om oro för MF efter tickande hjärta

Idag fick jag ett tidigt ultraljud på grund av mediciner som jag äter (som dock läkaren konstaterade nog inte skulle innebära problem trots allt). 

Jag är i vecka 10+6, men läkaren "sköt tillbaka" mig till 10+4. Han såg direkt ett tickande hjärta (fast jag såg ingenting, bara ett stort huvud och en klump till kropp).

Finns det någon anledning att vara orolig för MF? Jag fick missfall i juli i vecka 7 och är självklart orolig att något ska hända igen. Men eftersom jag ändå gått snart 11 hela veckor, coh jag har sett hjärtat så "sent" (dvs inte före vecka 8), så borde väl att förhoppningsvis gå bra?

Jag hatar verkligen att jag inte kan släppa oron, fast jag sett ett tickande hjärta och läkaren ser ingen anledning till varför jag inte kan se på den här graviditeten som en vanlig graviditet (och inte ett specialfall på grund av mina mediciner).

Det är mitt första barn, så det kanske bidrar till min oro. Jag vet inte vad jag kan förvänta mig.  

• Svar på tråden Ännu en tråd om oro för MF efter tickande hjärta
  • Det vackraste

Ett bra ul i v 10+ innebär 99,7% sannolikhet att allt går bra. Så jag hade def varit lugn om jag vore du.

Svar på tråden Ännu en tråd om oro för MF efter tickande hjärta