• Stilla

I 4 år har det varit varannan vecka och nu är de här på heltid och jag flippar ur snart!

Mamman betalar inte en krona i underhåll så vår ekonomi går åt helvete och vi kan inte göra nånting, det svider t om att gå på bio.. Vi är en stor familj, 2 vuxna, 4 barn (10,9,5,1) Mamman till de äldsta barnen flyttade från stan så nu bor dom här på heltid och det känns som om det enda jag gör numer är att tvätta och handla mat och städa och skjutsa, hämta! Det var ok när det var vv men nu hinner jag inte med nånting annat än att rodda dom. Och inga pengar har vi så man kan hitta på saker eftersom vi betalar allt för dom, eller ja' allt "kul" som mobiler, kläder fritidsaktiviteter sportuttrustning osv.. Denna vecka när det är höstlov tog deras mamma med sig barnen och åkte utomlands en vecka! Och tacka fan för att hon har råd med det! Och jag tycker det är så jävla orättvist mot mina barn för vi har inte råd med ett skit för min man ge sina allt dom pekar på och låter dom göra precis allt de vill vad det än kostar! Men så fort det är nått jag vill eller mina små vill så heter det men har vi verkligen råd med det??" Nej vi har inte råd med det eftersom du röker upp 35.000kr om året och dina barn kostar ca 8000kr i månaden och du är för jävla feg för att kräva underhåll!!!!"

• Svar på tråden I 4 år har det varit varannan vecka och nu är de här på heltid och jag flippar ur snart!
  • Lena

Kontakta myndigheter du har rätt till underhåll. De stora barnen kan ta sig själva till olika ställen, hämta/lämna dem inte jämt.

• Stilla

Deras pappa vill inte att deras mamma ska betala underhåll. Vad han inte fattar är att det beslutet påverkar alla utom hans barn för dom får ändå allt de pekar på, och han gör som han vill med tid och pengar. Det är jag och mina små som får leva på det lilla som blir över vilket resulterar i att vi Aldrig kan göra något. Var "familjen" tog vägen vet jag inte..

• lovely89
    Stilla skrev 2013-10-29 13:59:28 följande:
    Deras pappa vill inte att deras mamma ska betala underhåll. Vad han inte fattar är att det beslutet påverkar alla utom hans barn för dom får ändå allt de pekar på, och han gör som han vill med tid och pengar. Det är jag och mina små som får leva på det lilla som blir över vilket resulterar i att vi Aldrig kan göra något. Var "familjen" tog vägen vet jag inte..
    Varför väljer du att leva i det ??? 
  • Ramborg
    Stilla skrev 2013-10-29 13:59:28 följande:

Du kanske ska låta din man rodda runt de stora barnen?
    42.
  • Sweet life

Kräv att han söker underhåll via fk eller så kanske ni ska vara särbos...

• Fru envis

är man 9 och 10 kan man ta sig till sina aktiviteter själv???

• Fru envis

och som andra säger sluta rodda, det är inte ditt ansvar att de har rena kläder, det är deras biologiska föräldrars ansvar.
    skött ditt eget och låt bioföräldrarna sköta deras. 

• Mrs VW

Vad trist . Klart ni ska ha underhåll. Gå genom fkasssn. Maken din kan inte själv avgöra att inte ta underhåll.....inte om du deltar så som du gör.

• Lena

Jag hade låtit min parter välja särbo eller att ta ansvar för sina barn både tidsmässigt och kräva underhåll för dem.

• Lindsey Egot the only one

Man kan ansöka om underhållsstöd från försäkringskassan så gör de en betalningsbedömning av modern. Annars får du kräva enskild ekonomi så betalar ni procentuellt för er. Han för sig själv, helt för båda sina barn och hälften av era gemensamma. Och du betalar för dig själv och hälften av era gemensamma barn. Tex hyran är på 6000kr. Han betala 3000 för sig själv och de stora barnen dvs 1000kr vardera och sedan 500kr vardera för de gemensamma barnen totalt 4000kr i hyra. Du betalar 1000kr för dig själv och 500kr vardera för era gemensamma barn dvs 2000kr. Så får ni göra så med ALLT. Och sedan får han ha hand om att sköta allt ang sina barn och tillsammans för era gemensamma barn. Visst du kan finnas där för hans barn men du är inte hans husa/nanny eller barnens slav.

• ZeldinaMina

Usch va jobbigt ! Hoppas det löser sig för dig/er.

• Fanny b
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-10-29 14:56:42 följande:
    Man kan ansöka om underhållsstöd från försäkringskassan så gör de en betalningsbedömning av modern. Annars får du kräva enskild ekonomi så betalar ni procentuellt för er. Han för sig själv, helt för båda sina barn och hälften av era gemensamma. Och du betalar för dig själv och hälften av era gemensamma barn. Tex hyran är på 6000kr. Han betala 3000 för sig själv och de stora barnen dvs 1000kr vardera och sedan 500kr vardera för de gemensamma barnen totalt 4000kr i hyra. Du betalar 1000kr för dig själv och 500kr vardera för era gemensamma barn dvs 2000kr. Så får ni göra så med ALLT. Och sedan får han ha hand om att sköta allt ang sina barn och tillsammans för era gemensamma barn. Visst du kan finnas där för hans barn men du är inte hans husa/nanny eller barnens slav.
  • Ess
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-10-29 14:56:42 följande:

Svar på tråden I 4 år har det varit varannan vecka och nu är de här på heltid och jag flippar ur snart!