Blodförtunnande??????????
Hejsan!
Någon som fått blodförtunnande medel mot upprepade missfall? isåfall vad hette medicinen ni tog eller tar? och hur mycket ska ni ta av det?
/Veronica
Hejsan!
Någon som fått blodförtunnande medel mot upprepade missfall? isåfall vad hette medicinen ni tog eller tar? och hur mycket ska ni ta av det?
/Veronica
har inte vart med om det själv, men jag äter waran och har tagit fragmin när jag va gravid. waran är skadligt för fostret så det är nog antagligen fragminsprutor du syftar på.
jag fick ta två sprutor om dagen(själv) i magen,låret eller skinkan.
I Falun får man Trombyl när man gjort IVF.
Trombyl är det kan brukar få på vissa kliniker (bla Falun), vissa tar en halv barnalbyl/dag det motsvarar tydligen dosen trombyl.
Själv dricker jag istället aloevera och äter omega3 kapslar, detta ökar ju också blodgenomströmningen och Omega 3 tros även minska förekomnsten av NK-celler som kan leda till missfall.
pemi
Jag har fått blodförtunnande (trombyl) och gestapuran den här gången! Har haft 4 missfall och alla kring vecka 6-7, nu är jag i vecka 21.
Min läkare sa att det kunde hjälpa eller inte hjälpa alls men jag tror att det funkar!!!
Jag har tidigare fått trombyl, men det slutade tyvärr i MF. Har i denna graviditeten fragmin. Tar en spruta om dagen i magen......