• Anonym (orolig förälder)

orolig för min dotter

Har ett gemensamt barn med ett av mina ex 
    Nu har han spärrat mitt nummer och vi har delad vårdnad
    Hon bor hos mitt ex då vi bor i olika städer .
    Jag kan inte ringa eller smsa och vilket leder till jag inte kan träffa mitt barn .

Jag är orolig för dom har flyttat en hel del gånger och dom kanske ska flytta igen .Till en ny stad hon börja 1 an nu i en ny klass om dom flyttar innebär det ny klass igen .

Jag är orolig hur hon har det .

Vad har jag för rättigheter ?
    kan han göra såhär ?
    Vart ska jag vända mig om jag kan göra något  

• Svar på tråden orolig för min dotter
  • Anonym (gem vårdnad)

Du skall omgående ringa familjerätten. Ring kommunens nummer så kopplar dom dig. Han har inte rätt att hålla dig ifrån ert gemensamma barn!! Har han boendet, så kan han förlora det genom sitt agerande.

• Anonym (B)

Har du inget umgänge?  Har ni delad vårdnad kan han inte flytta hursomhelst utan ditt medgivande.  Ring socialen/familjerätten!

• Anonym (abc)

Du behöver inte kunna ringa eller sms:a, men jag förutsätter att du träffar din dotter regelbundet efter fastställt umgängesschema?
    Om du inte gör det eller om hennes pappa bryter mot ert avtal så måste du agera omedelbart. Han får inte undanhålla dottern för dig. Om du inte får ha dottern ensam så kan du träffa henne med kontaktperson. 

Vilken familjerätt ska jag ringa i min stad eller barnets stad  går det bra i min stad ?
    Självklart vill jag att hon ska bo här då jag känner att hon skulle få det bättre här , tryggare uppväxt .
    Tyvärr tror jag att han inte vill släppa henne för pengarnas skull (underhållet och barnbidraget ) 

Han brukar ibland ställa in när jag  ska träffa henne då han bara kan skicka ett sms eller liknande .
    Han bryr sig inte om att något är bestämt han vill bara vi ska ha henne när det passar henne  

• Anonym (Z)

Jag bara måste fråga är det du som har en blogg och skriver om detta? Du ska kontakta fr i den kommun där barnet är folkbokförd, samla bevis när barnet skulle varit hos dig och när det inte kom och anledning. Har ni fastställt ett umgängesschema om inte se till att göra det för då får han betala 2-3000 varje gång han inte lämnar barnet till dig och inte meddelat fr om det innan

Anonym (Z) skrev 2013-10-28 11:23:22 följande:
    Jag bara måste fråga är det du som har en blogg och skriver om detta? Du ska kontakta fr i den kommun där barnet är folkbokförd, samla bevis när barnet skulle varit hos dig och när det inte kom och anledning. Har ni fastställt ett umgängesschema om inte se till att göra det för då får han betala 2-3000 varje gång han inte lämnar barnet till dig och inte meddelat fr om det innan
    Nej bloggar inte om detta .
    Får försöka få tag i dom imorgon då telefontiden var tidigare idag .
    Skrivit mail också så hoppas dom hör av sig på familjerätten .
    Om jag vill detta ska gå vidare måste det bli rättegång då? 
  • Anonym (Z)
    Anonym (orolig förälder) skrev 2013-10-28 11:33:44 följande:
    Nej bloggar inte om detta . Får försöka få tag i dom imorgon då telefontiden var tidigare idag . Skrivit mail också så hoppas dom hör av sig på familjerätten . Om jag vill detta ska gå vidare måste det bli rättegång då? 

Okej då ber jag om ursäkt! Nej det behöver inte bli rättegång om ni tillsammans kan se barnets bästa och hur barnets kontakt med båda sina föräldrar ska se ut och sedan hålla er till det eller göra gemensamma ändringar. Är du inte nöjd med nåt och anser att barnet far illa som det ser ut då ska du självklart göra en orosanmälan till barnenheten på soc (ej samma som fr) det bästa för barnet är om ni kan komma överens och slippa blanda in tr
  • Anonym (insatt)
    Anonym (orolig förälder) skrev 2013-10-28 10:26:34 följande:
    Har ett gemensamt barn med ett av mina ex 
    Nu har han spärrat mitt nummer och vi har delad vårdnad
    Hon bor hos mitt ex då vi bor i olika städer .
    Jag kan inte ringa eller smsa och vilket leder till jag inte kan träffa mitt barn .

Jag är orolig för dom har flyttat en hel del gånger och dom kanske ska flytta igen .Till en ny stad hon börja 1 an nu i en ny klass om dom flyttar innebär det ny klass igen .

Jag är orolig hur hon har det .

Vad har jag för rättigheter ?
    kan han göra såhär ?
    Vart ska jag vända mig om jag kan göra något  
    Ni har gemensam vårdnad och pappan är boförälder, men hur är det bestämt om umgänget? Avtal, dom .... eller?

Ring till den skola där din flicka går och fråga hur läget är. Du har, i egenskap av vårdnadshavare, rätt till information!

Och ring familjerätten i flickans hemkommun och be om samarbetssamtal. De är gratis ....
Svar på tråden orolig för min dotter