• Loppsan

Tips på bra mellanmål mottages!

Jag har skapat dåliga matvanor där jag dels småäter samt att det jag äter är mindre bra. Jag är inte ute efter att gå ned i vikt men vill skapa sundare matvanor och då främst när det gäller mellanmålen.

Jag letar tips på matiga, nyttiga mellanmål som inte innehåller ett ton socker- och som ger någon form av mättnadskänsla så man står sig till tex middagen som är om 4h. Att ta ett äpple ger mig ingenting, inte heller en skvätt yoghurt med bär. Helst ska det gå snabbt att fixa också.

• Svar på tråden Tips på bra mellanmål mottages!
  • Labellas

Bananpannkaka? Mosa en banan och blanda i två ägg. Servera med bär och kvarg :) ganska gott ändå tycker jag :)

• Loppsan
    Labellas skrev 2013-10-27 21:42:01 följande:
    Bananpannkaka? Mosa en banan och blanda i två ägg. Servera med bär och kvarg :) ganska gott ändå tycker jag :)

Det lät riktigt gott! Vad är kvarg egentligen? Har ju sett att folk äter det som besatta, men vad är det? :-P
  • Labellas

Haha jag vet inte faktiskt men egentligen används det väl till bakning. Det är ju inte så gott att bara äta kvarg utan någonting till men blandat med lite uppvärmda bär blir det kanongott. Ibland blandar jag ner funlight också men det visste du säkert redan att man kan göra :) testa iaf och säg vad du tycker :)

Svar på tråden Tips på bra mellanmål mottages!