Hjälp med vilan på dagen för 1 åring
Hej , jag vet var ni kommer tycka och tänka , va glad att han sover i egen säng! Men jag skulle göra allt i världen för att få min son att sova bra i min säng jämte mig. Så ibland blir jag lite ledsen när jag läser många trådar om sömn och alla vill att barnen ska somna själva och sova själva! Min son föddes september 2012 redan från början märktes att han va en skrikig, bestämd och envis men emellan glad liten kille. Jag ammade honom fritt så längde de gick (4-5mån slutade pga mediciner) han har sovit bra på nätterna MEN ALDRIG när han har legat jämte mig/famnen. (Egen säng el vagn) Då vi först inte förstod detta och trodde att han ville vara ännu närmare så jag använde bärsjal/sele så fort jag behövde händerna fria. Men jag ammade honom och sen lyft över honom i spjälsängen jämte min sov han kanon bra. Detta har fortsatt, när vi började ge honom välling märkte vi att så fort flaskan va slut började han vända sig och krabba i famnen även om jag la honom jämte mig i sängen så han skulle sova så bara skrek han. Lägger man däremot honom i sin säng bäddar om och säger "go natt" somnar han efter 10-30 minuter. De jag vill ha hjälp och tips om är hur jag ska få honom lugn när han ska vila på dagen. Går jag in och lägger honom i sin säng blir han galen och lika galen om jag lägger honom jämte mig i vår säng. Han slår skriker vänder vrider tills han kommer ner från sängen och kan springa iväg. Vagn funkar bra ibland , bärselen ibland men oftast under protest. Vår dag ser ut såhär i sömn Vaknar mellan 6.30-7 Vilar 12-14 Lägger honom 19,00 Tacksam för alla hjälpsamma svar :)