ska välja säng OCH täcke till 3åring.. blir TOKIG...HJÄLP
Shit.. inte trodde jag det skulle vara så svårt köpa säng och täcke?? jag trodde bara man köpte en säng och ett täcke.. nej då finns 100olika storlekar och 6 värmegrader på täckena och tyngder och inte tal om sängar som man tydligen köper del för del känns det som.. ingen hel säng med allt i..nej bottnar, madrasser och hit och dit.. å detta är ändå till ett litet barn..shit..bara lust strunta i det men hepp..å inga fina modeller heller.. vad har ni för storlek på säng och täcke till er 3åring och varför?jag blev tokig på bara kolla runt.. vi hade tänkt löpa en sådan där juniorsäng på 70x140 typ, men 70..hon lär ju ramla ur lätt..hon rör runt såå mycket.. morsan hade köpt en 90x200 direkt till syrran direkt för hon rullar runt och det var bra slippa göra ännu ett byte..men hmm..hittar inga fina i bra prisklass för det..ikea hade dåligt utbud på 90*200 sängar.. så står jag med täcke valet.. vilket storlek har NI på täcket till en juniorsäng?? såg på jysk fanns täcke för 115*130.. men hur många ställen hitta man påslakan i den storleken? eller ska man ändå ha täcke för 90*200 typ?..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-27 09:13
jag blev tokig på bara kolla runt.. vi hade tänkt köpa en sådan där juniorsäng på 70x140 typ, men 70..hon lär ju ramla ur lätt..hon rör runt såå mycket.. morsan hade köpt en 90x200 direkt till syrran också för hon rullar runt och det var bra slippa göra ännu ett byte..men hmm..hittar inga fina i bra prisklass för det..ikea hade dåligt utbud på 90*200 sängar.. så står jag med täcke valet.. vilket storlek har ni på täcket till en juniorsäng?? såg på jysk fanns täcke för 115*130.. men hur många ställen hitta man påslakan i den storleken? eller ska man ändå ha täcke för 90*200 typ?..