• Fru envis

haloween är inte idag förbannade skitungar!

Hade just två ungar här som kom och frågade bus eller godis.
    Jag sa att det är fel dag, att haloween är den 31.a oktober.
    de tittade på varandra och sa att oj då tog vi fel, sen smällde jag igen dörren. 
    Ska man nu gå runt och tigga så ska man

1) göra det på rätt dag, och

2) endast göra det till pyntade hus, precis som traditionen säger.

ja ni får tycka att jag är en bitch. 

• Svar på tråden haloween är inte idag förbannade skitungar!
  • Loriyana

De är BARN. Jag tycker du har lite för höga förväntningar på dem.

• The past is now
    The past is now skrev 2013-10-26 19:12:45 följande:
    Föräldrar som har noll koll! Men jag först år dig ts...sjukt irriterande..

Förstår ska det stå..
  • Fru envis

Precis! barnen kanske inte själva kan ha koll, men föräldrarna kan man faktiskt kräva att de har koll.
    detta var ganska unga barn så de har säkerligen inte gått utan föräldrarnas tillåtelse.

jag skrek inte, jag var inte otrevlig, jag sa att halloween inte är idag utan den 31.a oktober. 

• Queenie70

Bitch..bitter...whatever..

• IsDimma

Jag håller med ts. Ska man fira hallween så ska man göra det på rätt dag! Det finns väl ingen som går påskkärringar på andra dagar än den man ska? Eller firar nyår någon annan dag än just nyårsafton? Eller midsommar? Eller julafton? Varför ska halloween vara undantagen?

• DeLo

Sedan anser jag att ska man ta hit en sed så ska man följa den riktiga. I den riktiga så gör man bara sådant hos de som tycker det är ok, dvs de som har karvade pumpor på gården.

• Fru envis
    DeLo skrev 2013-10-26 19:44:27 följande:
    Sedan anser jag att ska man ta hit en sed så ska man följa den riktiga. I den riktiga så gör man bara sådant hos de som tycker det är ok, dvs de som har karvade pumpor på gården.
    exakt och det har inte vi.
  • Laifos

Jag håller med, halloween är 31:a och man går bara till pyntade hus. Brukar tala om det och säger att dom är välkomna rätt dag :) Sen är barn bara barn och man får göra det på ett snyggt sätt :)

Svar på tråden haloween är inte idag förbannade skitungar!