• Ninnimehr

Förstföderskor GBG sommaren 2014

Hej!

Jag är 24 år, bor i gbg, flyttade hit för 5 år sedan och nu när jag väntar mitt första barn! Hade de vart kul att ha någon att prata med som bor i närheten, man vet aldrig, vi kanske behöver nån att umgås med när vi går hemma med en jätte mage eller när vi har en liten bebis!  =)  BF 29 Juni   

• Svar på tråden Förstföderskor GBG sommaren 2014
  • carlaL

Hej,

Jag är 30år och väntar också mitt först barn. Vi har BF runt 20 juli och bor i Kärna (precis norr om Göteborg). Vore jättekul att följas åt Glad

• Rebban87

Hej! Jag bor i Gbg sen 4 år tillbaka, BF beräknat till 4 juli. :) Är 26 år. Vore kul att hålla kontakten :)

• Emaria

Hoppar in här jag med även om jag veckopendlar till Oslo och beräknad till 5 aug. 30 år, har ett mf i v9 i augusti i bagaget.

• carlaL
    Emaria skrev 2013-11-28 08:27:12 följande:
    Hoppar in här jag med även om jag veckopendlar till Oslo och beräknad till 5 aug. 30 år, har ett mf i v9 i augusti i bagaget.
    Tråkigt med missfallet, men kul att det tagit sig igen Glad vi hade också ett missfall fast i september - gör att man är lite extra orolig innan man sett att allt ser fint ut på VUL, vi ska dit 18dec.

Har ni andra varit på VUL?
  • Emaria
    carlaL skrev 2013-11-28 15:34:23 följande:
    Tråkigt med missfallet, men kul att det tagit sig igen Glad vi hade också ett missfall fast i september - gör att man är lite extra orolig innan man sett att allt ser fint ut på VUL, vi ska dit 18dec.

Har ni andra varit på VUL?
    Ok! Får se hur det blir för mig, vet inte om jag kan få till ett VUL utan att betala en massa. Men klart att man är lite mer orolig.

Spännande att göra det lagom till jul! :)
  • Ninnimehr

Va roligt att de har hittat hit några!! :)

Jag va i tisdags på inskrivning på barnmorskegruppen och i samband med de gjorde vi ul för att fastställa grav, och vecka. enligt mens va jag i v.9+1 i tisdags. Men på ul fick vi se en 2.1 cm "lång" bebis med ett tydligt hjärtslag!! :) Blev flyttad 2 dagar till 8+6! Så idag är det 9+1 :) 

va helt sjukt att verkligen få se att de va något där! den va väldigt liten men man såg var huvud och kropp va och den pulserande pricken där i mitten :)

• Emaria
    Ninnimehr skrev 2013-11-28 21:14:51 följande:

Va roligt att de har hittat hit några!! :)

Jag va i tisdags på inskrivning på barnmorskegruppen och i samband med de gjorde vi ul för att fastställa grav, och vecka. enligt mens va jag i v.9+1 i tisdags. Men på ul fick vi se en 2.1 cm "lång" bebis med ett tydligt hjärtslag!! :) Blev flyttad 2 dagar till 8+6! Så idag är det 9+1 :) 

va helt sjukt att verkligen få se att de va något där! den va väldigt liten men man såg var huvud och kropp va och den pulserande pricken där i mitten :)

Vad spännande! Längtar efter den bekräftelsen men är ju ett tag kvar...
  • carlaL

Ninnimehr: Så häftigt och mysigt! Längtar tills vi också får se...

Emaria: Ja, skönt så man (förhoppningsvis) kan slappna av över julen :) 

• Emaria

Jag har cellprov inbokat 14 januari och det ska inte vara några problem så tänkte passa på att få se på ultraljud då med! Är i v11 då. Ser allt ok ut då så känns det som att man borde kunna andas ut lite.

Svar på tråden Förstföderskor GBG sommaren 2014