Introducera välling - Hur och när på dygnet?
Min dotter närmar sig 8 månader, äter hyfsat med mat och tycker om gröt och älskar frukt. Jag börjar nu vilja ta det "ett steg längre" genom att introducera välling som jag vill ge tidig morgon och vid läggdags. Detta för att inom en snar framtid kunna låta tex pappan vara själv med vår tjej och jag kan hitta på något på egen hand. Jag är inte ute efter att lägga ner amningen helt, utan vill bara att vällingen ska accepteras och på sikt ersätta morgon- och kvällsamningen. Varför jag inte vill ge gröt de tiderna är pga smidigheten och för att framåt vill vi kunna göra det till en mysig stund och äta i tex sängen eller soffan. Frågan är bara när på dygnet jag ska introducera vällingen? Ska jag ge det de tider som jag vill ge det senare (de tider på dygnet hon är som tröttast..) eller ska jag ge det som mellanmål till en början? Hon tar flaskan sådär, hon suger lite, släpper, suger lite till, släpper osv - vad betyder det? Är det själva sugandet eller vällingsmaken som inte accepteras helt? Dela gärna med er av tips och erfarenheter!!