• Anonym (Förkrossad)

Steriliserad och förtvivlad...

Vet inte hur jag ska gå vidare och försöker därför få lite svar här... Kortfattat:

Pappan till mina barn misshandlade mig psykiskt under många år utan att jag insåg det på många olika sätt.
    Hade väldigt lätt för att bli gravid och i ren desperation steriliserade jag mig för att inte bli gravid ännu en gång.
    Vi skiljdes och jag trivdes enormt med att enbart behöva ansvara för barnen och mig själv.

Ville absolut inte träffa en ny man, och definitivt inte leva ihop med någon igen! Men... Mannen som jag inte trodde fanns, han som har allt det där jag hela tiden saknade hos min ex-make. Blev kär och mer därtill. En trygg kärlek som är jämlik och ömsesidig.

Det var med så mycket sorg i hjärtat som jag berättade för mannen i mitt liv, honom som jag vill leva resten av mitt liv med, att jag inte kan få barn mer. Han drömmer om att få bli pappa och jag kan inte ge honom det... Vill så gärna bilda familj där våra gemensamma barn ingår.

Det gör ont i hela kroppen och hjärtat. Ångrar så fruktansvärt mycket att jag genomförde operationen. 

• Svar på tråden Steriliserad och förtvivlad...
  • Anonym (adoptera ?)

Ni kanske kan adoptera?
    Då blir det ju ERT gemensamma barn! 

• MikNis

sluta gnäll och gör en provrörsbefruktning.

Även om du är steriliserad kan man plocka ägg från äggstockarna.

• slamkrypare

Om du bara är steriliserad så har du väl äggstockar och livmoder kvar? I så fall kan du ju göra IVF. Ni får visserligen inga landstingsfinansierade försök utan får betala för det själva, men det är inte omöjligt att få barn tillsammans.

• Anonym (steril)

Och man KAN göra en operation för att återställa äggstockarna (under förutsättning att de inte tog din livmoder också). Det blir lite svårare att bli gravid, men det GÅR.

• Anonym (Förkrossad)
    Anonym (adoptera ?) skrev 2013-10-24 14:21:42 följande:
    Ni kanske kan adoptera?
    Då blir det ju ERT gemensamma barn! 

Helt rätt, men inget vi vill i första hand.
  • Anonym (Förkrossad)
    MikNis skrev 2013-10-24 14:25:27 följande:
    sluta gnäll och gör en provrörsbefruktning.

Även om du är steriliserad kan man plocka ägg från äggstockarna.

Gnäller? Nåväl...

Visste inte att man kunde plocka ägg ändå. Har uppfattat det som att det är helt kört.
  • Anonym (Förkrossad)
    Anonym (steril) skrev 2013-10-24 14:27:00 följande:
    Och man KAN göra en operation för att återställa äggstockarna (under förutsättning att de inte tog din livmoder också). Det blir lite svårare att bli gravid, men det GÅR.

Det är ju vad vi givetvis önskar oss mest av allt. Hur går man till väga? Har googlat runt lite men har inte hittat någon klinik som utför den typen av återställande operationer.
  • Anonym (steril)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2013-10-24 14:38:19 följande:

Det är ju vad vi givetvis önskar oss mest av allt. Hur går man till väga? Har googlat runt lite men har inte hittat någon klinik som utför den typen av återställande operationer.
    Ring landstinget!
  • Muminmammans hatt
    Anonym (Förkrossad) skrev 2013-10-24 14:36:15 följande:

Gnäller? Nåväl...

Visste inte att man kunde plocka ägg ändå. Har uppfattat det som att det är helt kört.
    Klart det inte är. Äggstockar och livmoder finns väl kvar? Plocka ägg, befrukta och sätt in igen.
  • Anonym (Förkrossad)
    Muminmammans hatt skrev 2013-10-24 14:46:18 följande:
    Klart det inte är. Äggstockar och livmoder finns väl kvar? Plocka ägg, befrukta och sätt in igen.

Enbart kapade äggledare ja. Tror givetvis på det du säger, men undrar hur man sätter in det befruktade ägget igen... Ska kolla runt lite.
Svar på tråden Steriliserad och förtvivlad...