Hjälp, kan de tvinga mig??
hejsan, vet inte om jag lagt tråden rätt... Men tänker berätta om mitt problem. Har varit sjukskriven sen januari iår. Har fel på en disk i ländryggen, inte diskbråck utan en utbuktande disk. detta har gjort att jag har haft konstant värk och känselbortfall i mina ben. Måste ha kryckor för att klara av att gå.
Nu när jag äntligen fått träffa en kirurg så är de tveksamma till operation, de vet inte om det kommer göra nån skillnad, jag är villig att testa pga att jag vill tillbaka till arbete och kunna fungera igen. Nu är ju problemet försäkringskassan, de vill (lr antytt till) att jag inte kommer bli bättre och att jag ska bli uppsagd från min fasta tjänst och bli arbetslös, gå på a-kassa, och göra en arbetsmarknadsbedömning av mig. Jag vill inte bli uppsagd, kan de verkligen tvinga mig,min arbetsgivare till detta?
jag tycker att jag borde få en chans att få träffa andra läkare för fler bedömningar och jag kollar även privat vad jag har för möjligheter. Men nu är jag kallad till möte redan nästa vecka med min handläggare, a-f och min arbetsgivare och jag vet inte ens om jag får sätta mig emot vad de säger. Jag vill inte bli sjukpensionär vilket jag befarar då jag inte klarar av nånting i stort sätt. Bara att fixa på hemmaplan är svårt. Jag vill ha hjälp att bli bra och enligt min sjukgymnast är en operation min enda chans...
Kan jag bli "tvångsuppsagd"?
kan jag "tvinga" till mig en operation?
Kan försäkringskassan påverka läkare så jag får operation?
Nån som har erfarenhet av en sån här situation?