varför tänker jag så mycket?
hej!
jag är en 21 årig tjej. Jobbar och har det jättebra med underbar pojkvän sen 3 år tillbaka och en bra familj.
MEN, jag har en förmåga att över tänka saker. Och i speciellt tex om någon har varit arg på mig (tex en vän som tagit ut sin irritation på mig) om någon har lagt en kommentar som du inte vet var skoj eller något mot dig.
Kan ge ett exempel på ungefär hur jag menar. Jag och min kollega var inne på kicks och tittade på läppstift då hon säger "Du borde inskaffa ett sånt". Svarade att jag har massa men att jag inte använder de och hon sa men det borde du.
MEN på natten började mina tankar snurra runt som fan, jag börjar tänka saker som men vadå menar hon att jag inte ser bra ut och jag behöver det, eller är det typ att jag ser bra ut och att det hade varit fint. Det sluta med att jag låg kl 1 på natten och kolla läppstift och köpte sen ett nästa dag.
Detta är väldigt jobbigt att ha det såhär. Tex om en vän beter sig dåligt och jag verkligen säger ifrån att detta är inte okej, så får jag skuldkänslor och kan inte sluta tänka på det och jag mår bara jättedåligt.
Min mamma säger att jag är alldeles för snäll mot alla men jag vet inte hur jag ska ändas ch få denna "skiter väl jag i-attityden"
Snälla någon som kan ge lite tips och stärka mig eller bara säga vad jag har för problem?