• Anonym (harkänslormenärintesäker)

inte riktigt säker på läggning.. hjälp sökes!

Det ser ut att vara mycket trådar om att få hjälp med att få till det med en tjej/kille.
    eftersom många får så bra svar på sin frågor så tänkte jag se om det finns någon som kan hjälpa mig i min situation.

lite information: Jag är en kvinna(20+) som alltid varit intresserad av killar, men alltid haft en lite annorlunda stil och jag har fått frågan flera gånger om jag är lesbisk. Jag har aldrig trott att tjejer skulle vara något för mig, men nu är det så att jag tror att jag är bisexuell p.ga. att känslor för en av mina vänninor uppstått. Jag har känt henne i ca 4år och känt i ungefär ett halv år att jag vill något mer med henne.
    hon har kille och barn, men det är någon speciell energi mellan oss ändå.
    långa ögonkontakter uppstår rätt ofta och hon säger ofta till sin kille på skämt att "vi har ett smyg förhållande" och jag vet inte om det betyder något. . . Vi bor nästan grannar så vi umgås så ofta det bara går vilket är ungefär varenda dag. Samtal på nästan 1 timma då vi inte setts på några dagar

Det jag vill ha eran hjälp med är hur jag tar reda på om hon känner den energi mellan oss som jag gör. Hur vet man liksom?

• Svar på tråden inte riktigt säker på läggning.. hjälp sökes!
  • Anonym (Bi)

Jag tror du redan vet, eftersom du har dessa känslor för din väninna

Anonym (Bi) skrev 2013-10-23 20:30:42 följande:
    Jag tror du redan vet, eftersom du har dessa känslor för din väninna

hur menar du? jag vet inte hur man ser på en kvinna att de gillar någon. Jag vet inte hur jag beter mig heller, lite mer lycklig runt henne är väl det enda jag märker på mig själv. Något tips på hur man kan ta reda på hur hon känner utan att berätta vad jag känner?
  • Anonym (g4d7j6gf)

Eftersom att ni är vänner så är långa stunders ögonkontakt och långa samtal egentligen inget som behöver betyda intresse utöver vänskap. Det kan bli så när man trivs ihop, Men jag känner inte er så man vet ju aldrig. Jag förstår att du kanske inte vill berätta för henne och att du inte vill fråga rakt ut, men hur ska du egentligen annars få veta? Du får väl prova att bli lite kramig och mysig med henne. 

• Anonym (Bi)
    Anonym (harkänslormenärintesäker) skrev 2013-10-23 23:56:32 följande:

hur menar du? jag vet inte hur man ser på en kvinna att de gillar någon. Jag vet inte hur jag beter mig heller, lite mer lycklig runt henne är väl det enda jag märker på mig själv. Något tips på hur man kan ta reda på hur hon känner utan att berätta vad jag känner?

Oj förlåt, jag läste nog lite slarvigt... Trodde det var DIN läggning du var osäker på *sorry*
  • Anonym (Anja)

Hej Ts. Hur menar du med att du har haft annorlunda stil? Hur känns det när ni ser på varann så länge? Är det någon spänning mellan er? Ibland känner man ju sånt... Och ibland inte.

Jag tänker att hon kan ju absolut ha känslor för dig trots att hon har kille.. Sant händer. Är du själv singel? För Om hon har känslor för dig och du är upptagen och hon med så kanske hon inte spelar ut känslorna...

Anonym (Anja) skrev 2013-10-27 20:30:28 följande:
    Hej Ts. Hur menar du med att du har haft annorlunda stil? Hur känns det när ni ser på varann så länge? Är det någon spänning mellan er? Ibland känner man ju sånt... Och ibland inte.

Jag tänker att hon kan ju absolut ha känslor för dig trots att hon har kille.. Sant händer. Är du själv singel? För Om hon har känslor för dig och du är upptagen och hon med så kanske hon inte spelar ut känslorna...

jag är singel. Känns bara så konstigt alltihopa. Kanske man ska försöka att strunta i det hela? för har ingen som helst aning hur jag ska få reda på om hon gillar mig eller inte. Jag är alldeles för blyg för att bara fråga henne rätt ut =-/
Svar på tråden inte riktigt säker på läggning.. hjälp sökes!