hatar min mammas man
min mamma träffade en man som hon gifte sig med alldeles för snabbt, jag bodde hemma med min hund och för att han skulle flytta in så var djuren tvungen att försvinna därifrån. så jag flyttade med min hund och min mammas katt (hon älskar katter) när jag var 17. jag är 19 nu.
jag hälsade på ofta först när jag precis flyttat hemifrån med min hund (en liten chihuahua) men en dag ringde mamma och sa att hennes man inte tillät min hund att följa med något mer hem till dom, jag märkte direkt att hon var ledsen och hon sa att dom bråkat. då blev jag irriterad och hälsade inte på mer än 1 gång om år ca för att hon aldrig har någon "egen vilja",. han följer inte med hem till oss då jag fyller år etc för han säger att jag och min pojkvän är otrevliga :(
när jag har varit där och ätit middag tjatar han om att vi har äckligt hemma hos oss och att folk inte kommer vilja hälsa på(har verkligen inte så, damsuger osv flera gånger i veckan) att jag har ett meningslöst jobb (i butik) och jag måste börja på universitet), han säger att min sambo är otrevlig och inte kan ta hand om våra gäster?, säger alltid något negativt känns det som :(
både min mamma och han vet hur mycket jag älskar hundar och då kommer han gärna med kommentarer inför andra hur meningslöst det är med att ha hund och frågar vad jag sa med "det" till och att min hund är snuskig. varje gång han säger något illa menat står aldrig hon upp för mig utan sitter bara tyst.
blir ledsen av allt och innan dem träffades var jag & min mamma jättenära och kunde prata om allt, nu träffas vi nästan aldrig förutom om hennes man jobbar kväll kan hon ibland komma hit och äta.
vet ej vad jag ville med denna tråd men behövde skriva av mig.