• ElinRK

Något på väg ut??

Jag går in i v. 35 idag och har känt en konstig känsla i slidan. Det känns nästan lite som en tampong som är på väg ut. Är väldigt öm runt öppningen också. Har fått byta underkläder flera gånger under dagen för det blir så blött. 

Vad är detta??? 

• Svar på tråden Något på väg ut??
  • ElinRK

Men är det vattnet då? För när jag trycker så kommer inget ut.

• StarStruck

Vattnet luktar egentligen inget spec men är det kiss så känner man ju det på lukten. Ring fl och rådgör...

• IafiaE
    ElinRK skrev 2013-10-22 22:07:00 följande:

Men är det vattnet då? För när jag trycker så kommer inget ut.

Om du ligger ner och sätter dig upp, känner du att det sipprar lite eller kommer någon droppe i trosorna? När du rör dig så bebisen flyttar sig lite å det kommer ut vätska är det troligtvis vattnet.
  • ElinRK

Nej jag märker det inte ens själv. Det känns helt plötsligt bara väldigt blött i trosorna. Jag vet inte om det kan vara ökade flytningar men det är väldigt vattnigt och helt genomskinligt. Jag oroar mig dock väldigt mycket för känslan som sitter där nere. Det känns hela tiden som att jag går med en tampong som är på väg att komma ut när som helst. Har känt efter men inte känt något som ska vara på väg ut heller.. och sambon ser inget. Ska nog avvakta över natten åtminstone och se ifall vätskan upphört till imorgon (eller vad det nu är som kommer ut) och om känslan försvinner. Om inte, så blir det väl en tripp till FL.

• ElinRK

Kanske har någon betydelse att jag och sambon hade samlag igår efter en paus på några veckor. Kanske det som känns? 

Och helt plötsligt läcker jag oooootroligt mycket råmjölk.  

• IafiaE

Du måste åka och kolla, när mitt vatten gick med första var det som för dig nästan, när jag ringde sa dom att man måste kolla för man får max gå så i tre dagar. Vet inte om det har ändrats sen då.

Mamma till 3
  • ElinRK

Vattnet har inte gått för idag har jag försökt böja mig, vända mig åt alla möjliga håll, lyfta något och "tryckt" men det kommer ingenting. Trosorna är dessutom helt torra. 

MEN, känslan av att en tampong sitter snett och på väg ut sitter kvar.
    Jag läste något tidigare om att det kan vara buktande hinnblåsa.
    Någon med erfarenhet av detta? Och kan det vara de? 

• StarStruck

Är du orolig bör du väll låta någon kolla? Hur tryggt är det att okända människor ska sitta och gissa? Det är ju liksom din bebis det handlar om?

• ElinRK

Jo men jag brukar vara den som "känner efter" för mycket och tror alltid det värsta. Har redan varit in till förlossningen några gånger under graviditeten och kollat upp olika saker för att jag varit stensäker på att något är fel. Det har aldrig varit något. Jag har 14 mil in till förlossningen och har ingen vidare lust att åka dit i onödan även denna gång. Speciellt inte nu när jag är mitt uppe i en flytt. Därför jag valt att avvakta lite eftersom ingenting gör ont. Har pratat med FL i telefon och dom säger att jag gärna får komma in och kika om jag vill, men att jag lugnt kan stanna hemma och ta det lugnt om jag inte har ont, får värkar eller riktig vattenavgång.

• nenne31

När jag kännt det så som du beskriver så har det varit när barnet fixerat sig.

Svar på tråden Något på väg ut??