• Anonym (dumbo)

kostnad för stämning

En dum fråga, ber om ursäkt i förväg men hur mycket kan en stämning för vårdnad eller för umgängeskrångel gå på? Jag inser ju givetvis att det finns andra saker än just kostnad att ta hänsyn till men nu undrar jag ändå just det så man vet vad man har att vänta sig om det skulle gå dithän. Är det alltid en kostnad? Vad kostar?

• Svar på tråden kostnad för stämning
  • Kjell2
    Anonym (dumbo) skrev 2013-10-22 14:09:22 följande:
    En dum fråga, ber om ursäkt i förväg men hur mycket kan en stämning för vårdnad eller för umgängeskrångel gå på? Jag inser ju givetvis att det finns andra saker än just kostnad att ta hänsyn till men nu undrar jag ändå just det så man vet vad man har att vänta sig om det skulle gå dithän. Är det alltid en kostnad? Vad kostar?
    Själva stämningen kostar ett par hundralappar

Därefter kommer kostnaden för själva tivisten i form av:
    eventuella advokatkostnader, blir lätt ca 20 000 och kan rusa iväg hur långt som helst
    förlorad arbetsinkost för all tid som går åt

• emmalarssonn
    Kjell2 skrev 2013-10-22 14:13:55 följande:
    Själva stämningen kostar ett par hundralappar

Därefter kommer kostnaden för själva tivisten i form av:
    eventuella advokatkostnader, blir lätt ca 20 000 och kan rusa iväg hur långt som helst
    förlorad arbetsinkost för all tid som går åt

Jag rekommenderar att du tar kontakt med en jurist. Jag har varit i en vårdnadstvist. Min jurist ansökte åt mig och sen så fick jag rättshjälp också så staten stod för min jurist kostnader. Du kan absolut inte göra detta själv. Ta hjälp
Svar på tråden kostnad för stämning