Hur kan 6 gynekologer vara så oense??
Ännu en "diagnos"... är det någon som kan förklara för mig vad mina läkare enligt menar?
Jag har sedan början av året utretts. Den första gynekologen sa i januari att det inte fanns några pco-äggstockar, jag hade 3-4 overiar per yta (?), dock kom hormonproverna tillbaka som tydde på PCOS, hög testosteron, ingen ÄL osv... ingen fullständig diagnos. Vägrade skriva ut pergo tills jag gått ner 40 kg.
Nästa 3 läkare har sagt att jag absolut inte kan ha PCO/PCOS eftersom jag har exakt regelbunden mens (alltid 30 dagar) ingen acne, ingen ökad behårighet (har ytterst lite på hakan) och det syns inget på UL. Senast undersökningen i slutet på aug sa min läkare att mina äggblåsor (inget pärlhalsband) är i olika storlekar vilket då tyder på att det inte är PCO, dock ingen ÄL. Diagnos Lutealfas defekt. Pergotime utskrivet utan tvekan.
Sista läkaren jag träffade igår konstaterade 11 respektive 13 äggblåsor!!! "Likt PCO" fick jag höra men att jag inte passar in i mallen bla bla. Ta pergotime... inget snack om vikten alls heller.
Hur ska dem ha det egentligen? Har jag PCO eller inte?
Förra månaden provade jag progesteronkräm.. kan de ha bidragit tillde ökade äggen?