• Rubinen

Hur orkar ni jobba? Är sååå orkeslös...

Är i v 28 och går snart in i tredje trimestern. Är sedan någon vecka tillbaka förlamad av trötthet. Sover dåligt, får oregelbunden hjärtrytm, yrsel, svårt att andas M.m. Slutade med att jag fick gå hem från jobbet i förra v pga utmattning. Imorgon måste jag tillbaka till minarbetsplats igen och är rädd för hur jag ska orka jobba heltid. Stressigt jobb inom vården, sällan möjlighet att stanna upp och pausa... Hur har ni andra gjort för att orka? Fler trötta gravida??

• Svar på tråden Hur orkar ni jobba? Är sååå orkeslös...
  • Karpalo

Jag tog det i min egen takt o alla, både personal o patienter, var väldigt förstående. När jag kom hem sov jag 1-2h på soffan ;)

• JazzKermit

Jag vet inte heller hur jag ska orka, är lärare och i v. 26. Jag tar en dag i taget och när jag inte pallar mer så går jag hem. Tänk på dig själv nu! (Hm, inte lätt att säga till någon inom vården, jag vet!) Du måste ju också tala för bebisen, ni är ju två som ska må bra. Ta hand om dig! Ingen kommer att tacka dig för att du är där och mår dåligt om du förstår hur jag menar.

• tulip79

Jag blev jättetrött i v 27, men sen jag ökade min järndos är jag mycket piggare. Är i v 30 nu. Har du kollat dina värden nyligen?

• SmultronSöt
    JazzKermit skrev 2013-10-21 16:39:23 följande:
    Jag vet inte heller hur jag ska orka, är lärare och i v. 26. Jag tar en dag i taget och när jag inte pallar mer så går jag hem. Tänk på dig själv nu! (Hm, inte lätt att säga till någon inom vården, jag vet!) Du måste ju också tala för bebisen, ni är ju två som ska må bra. Ta hand om dig! Ingen kommer att tacka dig för att du är där och mår dåligt om du förstår hur jag menar.
    På nått konstigt sätt orkar man mer än vad man tror. Jag är också lärare och jobbade till slutet på vecka 38 Glad
  • Rubinen

Tack för era svar! Skönt att inte vara ensam... ;) Lika utmattad och svårt att sova. Hb 110, käkar både Duroferon och Hemofer sedan några månader tillbaka. Lite lågt är det ju men inte så alarmerande.

Nu har jag börjat känna av foglossningar mer och mer också,  och ont i sidorna och i nedre delen av bäbismagen. Men tack och lov inte illamående fortfarande :)

Har fått läkaritd via MVH 4/11, kanske kan man få sjukskrivning typ 25 %. Då hade man kanske hunnit med att njuta lite av att vara gravid, vore inte helt fel.

Svar på tråden Hur orkar ni jobba? Är sååå orkeslös...