• Anonym (vill.men.vågar.inte)

hur ska man göra?

Jag och min närmaste vän umgås väldigt mycket, tack vare det så har känslor för henne uppstått inom mig som jag trodde aldrig skulle hända. Dessa känslor för min vän har funnits i ca 1år och nu börjar dom bli riktigt jobbiga. Jag kanske hade vågat kyssa henne eller liknande, men vill ju veta att hon gillar mig också innan jag gör något sånt. Det enda jag är rädd för egentligen är ju såklart att förlora henne, den bästa i mitt liv. . . Hur vet man om en tjej gillar en tillbaka? finns det något sätt man kan se det på?

• Svar på tråden hur ska man göra?
  • Anonym (biet)

Jag skulle säga att man absolut ser om en tjej gillar en. Tydliga tecken är en blyghet som inte funnit där innan, speciellt hos sådana som i vanliga fall inte är det alls. I ögonen syns det hos dom flesta, kroppsspråket och en speciell sorts uppmärksamhet bland andra människor är andra tecken. Jag skulle inte säga att kroppskontakt automatiskt innebär den typen av intresse men det vet du nog, en del tjejer är sådana av naturen med de  de gillar på ett kompisvis

Lycka till! :)

• Anonym (vill.men.vågar.inte)
    Anonym (biet) skrev 2013-10-20 10:00:13 följande:
    Jag skulle säga att man absolut ser om en tjej gillar en. Tydliga tecken är en blyghet som inte funnit där innan, speciellt hos sådana som i vanliga fall inte är det alls. I ögonen syns det hos dom flesta, kroppsspråket och en speciell sorts uppmärksamhet bland andra människor är andra tecken. Jag skulle inte säga att kroppskontakt automatiskt innebär den typen av intresse men det vet du nog, en del tjejer är sådana av naturen med de  de gillar på ett kompisvis

Lycka till! :)

Det är tyvärr så att hon har man. . . Men känner något speciellt mellan oss. Långa ögonkontakter, mycket skämt om att vi har ett förhållande eller händer att hon skämt flörtar med mig. Kan det vara ett tecken? jag är väldigt ny i det här så jag vet inte vad som betyder vad. Snälla, hjälp behövs verkligen från så många som möjligt!
  • Anonym (biet)
    Anonym (vill.men.vågar.inte) skrev 2013-10-24 02:31:13 följande:

Det är tyvärr så att hon har man. . . Men känner något speciellt mellan oss. Långa ögonkontakter, mycket skämt om att vi har ett förhållande eller händer att hon skämt flörtar med mig. Kan det vara ett tecken? jag är väldigt ny i det här så jag vet inte vad som betyder vad. Snälla, hjälp behövs verkligen från så många som möjligt!
    Det är ju synd att hon redan är upptagen, men om du menar att det skulle hindra henne från att eventuellt känna något för dig så är det ju inget hinder alls. Har några flirtar på gång och nästan alla har killar/män, man blir förvånad över hur vanligt det är med tjejer överallt som kan känna attraktion till andra tjejer.

Frågan är om det finns något eftersom ni skämtar om att ni har ett förhållande, det har inte hänt med alla dem jag har haft flirtar med. Tror att det hade känts för nära sanningen, så avslappnat har det inte varit eftersom det funnits något men det behöver ju inte vara så i ert fall.
  • Anonym (Alf)

Är det lika ok att en upptagen man har flirtar med andra män? Eller är det sötare och mer godkänt när tjejer har det?

• Anonym (biet)
    Anonym (Alf) skrev 2013-10-26 10:10:50 följande:
    Är det lika ok att en upptagen man har flirtar med andra män? Eller är det sötare och mer godkänt när tjejer har det?
    Hm, vet inte om jag tycker det är ok eller inte i vilket fall som helst. Jag lever mitt liv och blir flirtad med och uppmärksammad, är singel och vet inte riktigt hur jag skall få upptagna av båda könen att sluta bete sig så? Jag tycker väl att det är rätt oskyldigt. Om jag varit en man istället, vad hade det gjort för skillnad?

Sött tycker jag väl knappast att det är när tjejerna på jobbet gärna raggar på mig, lustigt ord i det sammanhanget tycker jag.
  • Anonym (Alf)

Ja, och jag tycker det är lustigt att tjejer förfasar sig över när män är otrogna. När tjejer själva är det, då bejakar de sin kvinnlighet och sexualitet. De har rätt till det. Lite sött Kräks

• Anonym (biet)

Så för dig är flirtande och otrohet samma sak? Det är det inte kan jag meddela :) Du verkar lite bitter?

Svar på tråden hur ska man göra?