• femhjärtan

1500 kr rimligt för beg. Urban Jungle?

Jag funderar på att köpa en begagnad Urban Jungle som extravagn. Vagnen är från 2006-2008 och är i fint skick. Är det rimligt att ge 1500?

• Svar på tråden 1500 kr rimligt för beg. Urban Jungle?
  • Griseknoen35

Ja är den i bra skick så är det ett ok pris. Kolla bara så det inte finns mögel på klädseln och undersök vagnen noga så att det inte är något fel på den.

• femhjärtan

Tack för svar! Inga tillbehör medföljer.

• femhjärtan

Har ni några tips om vilka fel jag ska vara uppmärksam på?

• Pampim

Jag tycker det är lite i dyraste laget. Det beror iofs på vad som ingår. Ingår bumperbar , regn/myggskydd och liggdel är 1500 mer rimligt. Jag gav 1500 för min uj -10 utan liggdel. Sen är det väl där kring 06 som det var nåt med handtaget? Hm, jag ska se om jag sparat info nånstans...

• Pampim

Nu hittade jag! Det tillverkades uj 2005-2006 med brister i handtagets konstruktion. De felaktiga chassina har två prickar på utsidan av knäleden. De nyare, säkra chassina har tre prickar.

• femhjärtan
    Pampim skrev 2013-10-19 09:00:38 följande:
    Nu hittade jag! Det tillverkades uj 2005-2006 med brister i handtagets konstruktion. De felaktiga chassina har två prickar på utsidan av knäleden. De nyare, säkra chassina har tre prickar.

Tack! Jag ska kolla efter prickarna! Vad hade ni betalt för vagnen?
  • Griseknoen35

Glöm inte heller att dom äldre uj är ganska efterfrågade iom att dom har bättre kvalité än vad dom har nu och dessutom är dom rymligare i sitsen än dom nya nu. I barnvagnsgruppen på Facebook säljs dom hela tiden för runt 1500kr. Min egna slutade i budgivning på 1800kr.. Var inget spec. med den, inga tillbehör mer än att den var i jätte bra skick. Glöm inte att kolla mögel, är det minsta mögel är vagnen inte värd ett smack. Då är det bara att slänga klädseln. Fråga hur vagnen har förvarats, kolla skicket på däcken, kommer nya däck behövas hade jag prutat lite. Är den solblekt?

• femhjärtan
    Griseknoen35 skrev 2013-10-19 09:21:40 följande:
    Glöm inte heller att dom äldre uj är ganska efterfrågade iom att dom har bättre kvalité än vad dom har nu och dessutom är dom rymligare i sitsen än dom nya nu. I barnvagnsgruppen på Facebook säljs dom hela tiden för runt 1500kr. Min egna slutade i budgivning på 1800kr.. Var inget spec. med den, inga tillbehör mer än att den var i jätte bra skick. Glöm inte att kolla mögel, är det minsta mögel är vagnen inte värd ett smack. Då är det bara att slänga klädseln. Fråga hur vagnen har förvarats, kolla skicket på däcken, kommer nya däck behövas hade jag prutat lite. Är den solblekt?

Jag tackar för alla tips! Ska kolla på vagnen under nästa vecka.
Svar på tråden 1500 kr rimligt för beg. Urban Jungle?