• Xaxxa

Fertility Friend vänner

Finns det fler som försöker få barn och är medlemmar på Fertility Friend? Känner mig som den enda som gör det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-20 18:44
    I denna tråd www.familjeliv.se/Forum-1-336/m71435127.html så lägger vi upp ÄL-datum, BIM-datum och vår chart om man vill.

• Svar på tråden Fertility Friend vänner
  • Hedwig H

Här är en till ! Jag trodde också att jag var typ ensam. :-P

Hur länge har du tempat och hur länge har ni försökt?

Jag och min man har precis gjort vårt första försök (första barnet) och jag är nu på äl +9, däremot vet jag inte om det kommer att ta sig denna månad. När jag inte fick några indikationer på äl var på väg började jag vänta på mens istället, men helt plötsligt steg tempen och jag fick ett positivt äl test. Blev väldigt överraskad. Hoppas gör jag men vågar inte hoppas för mycket...

• Xaxxa
    Hedwig H skrev 2013-10-18 22:09:25 följande:
    Här är en till ! Jag trodde också att jag var typ ensam. :-P Hur länge har du tempat och hur länge har ni försökt? Jag och min man har precis gjort vårt första försök (första barnet) och jag är nu på äl +9, däremot vet jag inte om det kommer att ta sig denna månad. När jag inte fick några indikationer på äl var på väg började jag vänta på mens istället, men helt plötsligt steg tempen och jag fick ett positivt äl test. Blev väldigt överraskad. Hoppas gör jag men vågar inte hoppas för mycket...

Jag började med det i maj 2009 månaden innan jag började försöka få barn så jag skulle få kläm hur det funkade, har dessvärre inte tempot alla cykler men försökt få barn mer eller mindre sen sommaren -09, verkar så svårt att bli gravid vilket jag inte trodde skulle va så svårt. Nu är jag precis i början av en ny cykel, på dag 3 Vore kul om vi kunde följa varann.
  • Iskristall

Jag använder mig av fertility friend jag med. Tempar och står i 
    Började för att få koll på mina cykler som är oregelbundna. Vi försöker väl inte aktivt att bli gravida precis just nu, men vi är skyddslösa och blir vi gravida så blir vi glada! Det här är början på vår resa iallafall och jag vill gärna hänga på er

• Xaxxa
    Iskristall skrev 2013-10-19 10:42:58 följande:
    Jag använder mig av fertility friend jag med. Tempar och står i  Började för att få koll på mina cykler som är oregelbundna. Vi försöker väl inte aktivt att bli gravida precis just nu, men vi är skyddslösa och blir vi gravida så blir vi glada! Det här är början på vår resa iallafall och jag vill gärna hänga på er  

Vad kul att du joinar oss! Hur länge har du tempat? Har också inte helt regelbundna cykler, vissa cykler inte alls utan långa på uppåt 50-60 dagar och ibland för korta på ca 22, men så kommer normala hipp som happening, jobbigt är det speciellt när man försöker få barn. Kombinerar det hela med att testa med ÄL-test. Det bästa tycker jag med denna metod är dels att man vet att ÄL skett och hopp finns, dels ungefär BIM dan samt att man lär sig så mycket om sin egen kropp och cykel hur allt hänger samman när den är normallång vill säga. Är du basic medlem eller VIP medlem?
  • Iskristall
    Xaxxa skrev 2013-10-19 10:54:35 följande:

Vad kul att du joinar oss! Hur länge har du tempat? Har också inte helt regelbundna cykler, vissa cykler inte alls utan långa på uppåt 50-60 dagar och ibland för korta på ca 22, men så kommer normala hipp som happening, jobbigt är det speciellt när man försöker få barn. Kombinerar det hela med att testa med ÄL-test. Det bästa tycker jag med denna metod är dels att man vet att ÄL skett och hopp finns, dels ungefär BIM dan samt att man lär sig så mycket om sin egen kropp och cykel hur allt hänger samman när den är normallång vill säga. Är du basic medlem eller VIP medlem?
    Ja, tack tack det är ju kul att få joina! Jag har tempat sen juni så bara över sommaren än så länge. Mina cykler de här senaste som jag tempat har legat på mellan 29-40 dagar. Jag går och väntar på mens nu, får se hur lång den här cykeln blir. Jag är inne på dag 30 nu. 14:e dagen efter äl. Så jag hoppas att mensen kommer idag så jag har normallång lutealfas, om jag nu inte skulle vara gravid, men det tror jag inte, för jag har inga som helst tecken på det.
    Har du barn sen tidigare eller är det första? Jag har inga barn sen tidigare.
    Jag är bara basic medlem på FF, du?

Jag har förresten också köpt hem äl-test som jag tänkte dubbel kolla om jag verkligen har äl med, men har inte börjat med dessa än.
  • Xaxxa
    Iskristall skrev 2013-10-19 13:25:59 följande:
    Ja, tack tack det är ju kul att få joina! Jag har tempat sen juni så bara över sommaren än så länge. Mina cykler de här senaste som jag tempat har legat på mellan 29-40 dagar. Jag går och väntar på mens nu, får se hur lång den här cykeln blir. Jag är inne på dag 30 nu. 14:e dagen efter äl. Så jag hoppas att mensen kommer idag så jag har normallång lutealfas, om jag nu inte skulle vara gravid, men det tror jag inte, för jag har inga som helst tecken på det. Har du barn sen tidigare eller är det första? Jag har inga barn sen tidigare. Jag är bara basic medlem på FF, du? Jag har förresten också köpt hem äl-test som jag tänkte dubbel kolla om jag verkligen har äl med, men har inte börjat med dessa än.

Hoppas mensen kommer idag nu då om du nu inte är gravid vill säga. Jag har inga barn kämpar tappert med att få till mitt första men det tar en himlars tid och nu börjar jag bli till åren också samt att jag inseminerar varje cykel då jag valt att försöka få barn på egen hand då jag inte träffat någon det känns rätt att leva mitt liv med och försöka få barn med eller inte velat ha barn. Jag är basis medlem men är sugen på alla extra finesser man får med VIP som när man är extra fertil för det känns som jag famlar i blindo trots att jag både går efter ÄL-test, sekret, och alla andra sekundära tecken och hur det känns i kroppen men i själva verket vet jag inte om jag inseminerar på rätt dag ens och jag har ändå hållt på ett tag och tom bytt donator då inget hände med min äldre som hade lyckats hjälpa några andra lätt och snabbt. När tänkte du börja testa med ÄL-test? Jag drar igång med det nästa vecka på söndag för donatorn kunde ändå inte ses förrän tidigast då och då är jag på dag 11 så får se om jag har lika tidig ÄL denna cykel som förra med ÄL på dag 12, då blir det väldigt bråttom att få till det.
  • Iskristall
    Xaxxa skrev 2013-10-19 14:04:48 följande:

Hoppas mensen kommer idag nu då om du nu inte är gravid vill säga. Jag har inga barn kämpar tappert med att få till mitt första men det tar en himlars tid och nu börjar jag bli till åren också samt att jag inseminerar varje cykel då jag valt att försöka få barn på egen hand då jag inte träffat någon det känns rätt att leva mitt liv med och försöka få barn med eller inte velat ha barn. Jag är basis medlem men är sugen på alla extra finesser man får med VIP som när man är extra fertil för det känns som jag famlar i blindo trots att jag både går efter ÄL-test, sekret, och alla andra sekundära tecken och hur det känns i kroppen men i själva verket vet jag inte om jag inseminerar på rätt dag ens och jag har ändå hållt på ett tag och tom bytt donator då inget hände med min äldre som hade lyckats hjälpa några andra lätt och snabbt. När tänkte du börja testa med ÄL-test? Jag drar igång med det nästa vecka på söndag för donatorn kunde ändå inte ses förrän tidigast då och då är jag på dag 11 så får se om jag har lika tidig ÄL denna cykel som förra med ÄL på dag 12, då blir det väldigt bråttom att få till det.
    Vad spännande! Men du har inte funderat på att åka till Danmark eller så för hjälp med inseminationerna?
    Men innebär detta att du bara får/har sperma till en insemination per månad? Då kan det ju vara lite trixigt förstår jag.
    Men du kanske kan ha hjälp av att vara VIP på FF då? 
    Jag funderar nog på att testa äl-test i nästa cykel. Jag är lite nyfiken på hur det fungerar för mig. Fast jag vet inte riktigt när i cykeln jag ska börja. Jag får väl ta och gå efter min tidigaste äl jag haft under dessa senaste månaderna och testa mig framåt helt enkelt. 
  • Hedwig H

Välkommen Iskristall! Vilken spännande resa du gör.

Man fick ju en vip prova på månad när man gick med och jag förlängde med vip en månad. Den här cykeln blev så lång så jag tyckte det kunde vara kul att följa en hel cykel med vip och se hur det är. Vet inte om jag kommer att fortsätta. All extra info på charten skriver jag upp på andra ställen och beräkningen av äl får man ju även som basic medlem. Det som är kul med vip är ju alla tolkningar man får. Som sagt vet inte om jag kommer förlänga.

Jag har endometriosis och går just nu obehandlad för den för att försöka få barn. Däremot får jag bara gå obehandlad fram till jul, annars finns det risk att endon blir värre. Om det inte tar sig blir det remiss till ivf... Ingen press inte

• Iskristall
    Hedwig H skrev 2013-10-19 16:08:04 följande:
    Välkommen Iskristall! Vilken spännande resa du gör.

Man fick ju en vip prova på månad när man gick med och jag förlängde med vip en månad. Den här cykeln blev så lång så jag tyckte det kunde vara kul att följa en hel cykel med vip och se hur det är. Vet inte om jag kommer att fortsätta. All extra info på charten skriver jag upp på andra ställen och beräkningen av äl får man ju även som basic medlem. Det som är kul med vip är ju alla tolkningar man får. Som sagt vet inte om jag kommer förlänga.

Jag har endometriosis och går just nu obehandlad för den för att försöka få barn. Däremot får jag bara gå obehandlad fram till jul, annars finns det risk att endon blir värre. Om det inte tar sig blir det remiss till ivf... Ingen press inte
    Hej Hedwig H och tackar!
    Vet inte om jag gör nån direkt mer spännande resa än nån annan. Ta ts själv tex det är ju spännande!  
    Jobbigt med endo, men då håller jag tummarna för att det tar sig innan jul för er!

Jag känner i alla fall i dagsläget att det är värt att lägga pengar på att bli VIP för mig. Det var ju för tempandet som jag gick med och sen kollar jag äl-sekret och nu då iallafall några månader testa med äl-test för att se om jag ens har äl då jag har oregelbunden cykel. Men kollar man bara på tempen så ser det ut som jag har äl, då den ligger lågt efter mens gör en temphöjning och sen ligger där till mens.. men jag är ändå osäker...
  • Iskristall

Missade visst ett "inte" där i första meningen! Jag känner att det inte är värt för mig att lägga pengar på vip som det ser ut i dag.

Svar på tråden Fertility Friend vänner