• Anonym (tokig)

missfall eller inte.

Pga omständigheter steriliserade jag mej för 5 år sedan. Min man och jag bestämde oss för ivf. Allt gick super. 10 ägg, 9 befruktade. 4st behölls efter 5 dagars odling. 1 till mej å resten i frysen. + på tesdagen 8 oktober. 13de vaknar jag med blod i hela sängen. Genast var missfallsmisstanken där... helvete! Var på kliniken för ett vul (mest för att jag ville få missfallet bekräftat för min egna sorgeprosses) v.5+6. Allt såg ut som det skullevid den här tidpunkten. Livmoderväggarna var blodfylda och tjocka. Ett litet pyre fanns kvar men förtidigt för att se om hjärtat slog eller inte. Blödningarna har fortsatt. Ibland myckt sen lugnar det ner sej. Vaknat med blod i sängen onsdag morgon. Det som är jobbigt, för nu har vi ställt in oss på att det är ett missfall, är att jag fortfarande har kvar alla graviditetssymptom. Spända och mörka bröst, illamåendet. Har värk i ryggslutet och det känns i livmodern, vet inte om det beror på att den är i växtfasen fortfarande eller för att den håller på att "kasta ut" pyret där inne. Ska tillbaka på vul den 24 men nu känns det som en evighet tills dess. Allt känns skit och nu penlar jag mellan hopp och tvivel.

Svar på tråden missfall eller inte.