• Mizfixx

VARNING - Estique på södra station

meTänkte dela med mig om en skräckhistoria ang. frisörsalongen Estique på södra station. Jag hade varit noga med att bara toppa håret och spara ut det från att ha haft en frisyr i hakhöjd för fyra år sedan, så håret gick precis under brösten. Jag tog en bild av mitt hår innan jag gick dit för att kunna göra en före-efter bild. 

Det började bra och när frisören frågade vad jag ville ha för frisyr sa jag hela tiden att spara på längderna, ta precis så att det inte är slitet och när hon frågade om hon skulle klippa upp det, vilket jag gick med på. Då tog hon "överhåret" rakt upp och klippte av. Jag har sidbena, så på ena sidan la sig håret så att det knappt gick ner på ena sidan och på andra sidan lade det sig rakt.

När jag skulle gå ursäktade hon sig med att mitt hår fått mer volym än hon först hade trott - det var därför det såg ut som en boll på huvudet med två långa hårtofsar i nacken. Jag gick hem, duschade och försökte styla till håret, men det såg hemskt ut... Mina vänner trodde att jag hade råkat ut för en olycka så att jag varit tvungen att klippa av en fjärdedel av håret - precis vid ansiktet på ena sidan var det rakt avklippt i hakhöjd. Det ser i princip ut som ett stort trappsteg från håret där bak till håret där fram.

Jag som sparat mitt hår så länge kunde inte sova, bara låg uppe och grät och dagen därpå så gick jag tillbaka till frisören. Pekade på "trappsteget" i mitt hår och hon ursäktade sig och sa att hon inte kan göra något. Det slutade d att jag inte kunde hindra mig själv från att gråta och chefen kom. Han sa att jag får skylla mig själv om jag inte var tydlig med vad jag ville ha (!) och sa att jag förmodligen redan hade så när jag kom in. Jag visade min "före-bild" som jag tog dagen innan och frisören som hade klippt mig blånekade, skakade på huvudet och sa att jag ljuger. När jag bara satt där och grät frågade han "Vad är det du vill här, ditt hår är redan avklippt och det kan vi inte göra något åt.", så slutade det med att jag fick gå därifrån.

Aldrig har jag blivit så illa bemött, det är sista gången jag går till en frisör - någonsin. Det blir att klippa själv från och med nu. Jag vill inte baktala den här frisörsalongen, men jag hoppas jag kan förhindra att detta händer någon annan.

• Svar på tråden VARNING - Estique på södra station
  • puss

men fy så tråkigt! anmäl säger jag också. och att står och påstå att du ljuger?! nej fy. sätt dit dem så fett du kan.

Sluta tjafsa din dumma fan.
Svar på tråden VARNING - Estique på södra station