Oron och rädslan tar nästan över glädjen!
Hejsan, jag väntar mitt första barn (inte planerat), jag är väldigt glad över beskedet dock och mitt barn kan med all rätt känna sej väldigt välkommen. Jag är dock väldigt rädd för en förlossning. Jag har redan för flera månader sedan när jag och sambon talade om barn första gången sagt att jag skulle önska att jag kunde få bestämma själv, alltså kejsarsnitt istället för en vaginal förlossning. Jag fick beskedet i förrgår och blev både lycklig och livrädd på samma gång, samtidigt som jag nästan får dåligt samvete över hur jag kan känna så, när jag egentligen borde sitta och jubla inombords, men detta är allt jag kan tänka på, det är helt enkelt en fruktansvärd blandning känslor i mej just nu. Någon som kan relatera eller berätta egna erfarenheter? Jag är redo att kämpa för ett planerat kejsarsnitt men HUR fungerar det i verkligheten? Nackdelar/fördelar? FÅR man överhuvudtaget bestämma själv? Skulle bli väldigt tacksam om någon skulle vilja diskutera lite med mej angående detta, känner mej väldigt ensam bland dom här känslorna just nu..Tack!