• Anonym (( En till ))

Missfall

Jag fick också missfall igår. Eller konstaterat i tisdags men fick tabletter igår. Fick en blödning förra v men då såg allt ok ut. Mätte fostret till v 6 och såg ett hjärta picka. 

Men igår, en vecka senare, trots att fostret mätte 7 veckor, hittade läkaren inga pulsationer.
    Först tvivlade jag på om de verkligen hade sett rätt. Kan de inte ha missat hjärtslagen på ett sådant litet foster? Men efter att 2 läkare konstaterat samma sak så kändes det definitivt...

Det är ''bara'' att försöka igen...

• Svar på tråden Missfall
  • Maggis01

Fick ett missfall där flera läkare tittade för att vara säkra. De frågade om jag kunde ha tagit fel på en månad, men jag var säker på att jag var i 10-11 veckan inte 6-7 veckan. Men jag var så ledsen för att de tvekade, för när man tog medicinerna så fanns det en liten del som undrade om inte barnet ändå levde och de tagit fel. Men man ska se hjärtat från vecka 5 tror jag det är, annars är det väl något som gått på tok. 

Så ledsen för din skull. :( Så fort man vet att man är gravid blir man mamma känslomässigt, och sörjer sitt förlorade barn fast det inte gått så länge.

• Anonym (( En till ))
    Maggis01 skrev 2013-10-18 07:57:02 följande:

Fick ett missfall där flera läkare tittade för att vara säkra. De frågade om jag kunde ha tagit fel på en månad, men jag var säker på att jag var i 10-11 veckan inte 6-7 veckan. Men jag var så ledsen för att de tvekade, för när man tog medicinerna så fanns det en liten del som undrade om inte barnet ändå levde och de tagit fel. Men man ska se hjärtat från vecka 5 tror jag det är, annars är det väl något som gått på tok. 

Så ledsen för din skull. :( Så fort man vet att man är gravid blir man mamma känslomässigt, och sörjer sitt förlorade barn fast det inte gått så länge.

Ja ush det är hemskt. MEN jag försöker trösta mig med att vi har en fin pojke på 1,5 år och att förmodligen är detta naturens sätt att 'ta bort' det som inte skulle bli. Men man får försöka igen och hoppas man har oddsen på sin sida nästa gång.

Det blev något tokigt när jag startade den här tråden. Det var liksom inte meningen riktigt. var menat som ett svar i en annan tråd haha :)
Svar på tråden Missfall