• Rubinen

Sjukskrivning pga utmattning tredje trimestern?

Ngn som har erfarenhet av total utmattning under graviditet och som fått igenom sjukskrivning, helt eller delvis? Jag arbetar som sjuksköterska på psykiatrisk mottagning där det pga personalbrist blir mkt stressigt. Jag har sedan i somras upplevt arytmi, oregelbunden hjärtrytm, när jag sitter och ligger, hög vilopuls på 90-100/ minut och sömnsvårigheter, även vaknat några gånger pga krympningar i hela kroppen och kallsvettats. Sedan förra veckan har jag varit så utmattad att jag varit rädd för att kollapsa, eller att min graviditet ska ta skada. I tisdags gick jag hem från jobbet, orkade inte en meter till. Nu hemma och ska försöka återgå till arbetet igen på måndag. Fått en tid hos gynläkare via min BM i nästa vecka men vet att det kan vara svårt att få försäkringskassans godkännande?! Erfarenheter någon? Är i v 27 nu. Har lite låga kärnvärden, men ligger inte under det rekommenderade så det borde inte vara det som gör mig så trött. Rädd att drabbas av långvarig utmattning... Tips någon??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-17 12:10
    Järnvärden ska det såklart stå...

Svar på tråden Sjukskrivning pga utmattning tredje trimestern?