Mina föräldrar tål inte varandra. Hur göra vid barnets födelsedag?
Hej! Kan tänka mig att vi är några stycken som är skilsmössobarn och har föräldrar som inte tål varandra. Min mama och pappa skilde sig när jag var två år gammal. Nu är jag 30år. Efter skilsmässan har de inte ens kunnat kolla på varandra utan att bråka om dom liten hamnade jag och min syster jämt i kläm. Då min pappa skaffade sig en ny fru och barn efter några år tycker mamma att han valde dem framför oss och att hon "tog oss under sina vingar". Vi träffade pappa ungefär varannan helg och hade då jätteroligt. Efter några år skilde sig pappa och hans fru och efter det har vi alltid bråkat vid högtider, vem vi ska fira med. Speciellt på julafton. Tillslut fick det bli varannan jul för att slippa bråk. Under alla år har jag och min syster påverkats mycket av deras dåliga relation och vi har fått tagit många smällar. Nu har jag fått ett eget barn och trodde att alla problem skulle försvinna för att jag nu hade en egen familj och kan inte hålla på med detta trams längre. Ändå blev det sura miner förra julen. Nu börjar mitt barns första födelsedag närma sig och nu kommer jag till problemet. Båda vill vara med och fira henne men jag vägrar att ha dem hemma hos oss samtidigt. Vet att det kommer uppstå konflikter och jag tänker inte välja någon framför den andra. Hur gör jag?? Kan tänka mig att vi är flera som har det såhär! Min fråga är, hur löser ni det? Så löjligt och väldigt elakt att mina föräldrar försatt mig i en sådan här situation. funderar på om bara jag och min sambo firar vårt barn själva på hennes födelsedag så får morföräldrarna komma dagen/arna innan och efter. Har ni några bra råd till en nybliven föräldrer som antagligen aldrig kommer bli av med detta problem?