Missbruk-återfall- moment 22
Hej
Börjar bli trött på detta och är rädd för att jag är fast för gott. Har jobb, går i öppenvården och inga ekonomiska problem. Det problem jag har är mitt bland missbruk..
Vad ska man göra?
Hej
Börjar bli trött på detta och är rädd för att jag är fast för gott. Har jobb, går i öppenvården och inga ekonomiska problem. Det problem jag har är mitt bland missbruk..
Vad ska man göra?
Då kanske inte öppenvården räcker för dig helt enkelt? Eller så är deras metod fel för just dig. Vad är det för blandmissbruk du har? Hur ser behandlingen ut i öppenvården?
Tror du inte dina känslor är vanliga, att känna sig värdelös?
Du har ju tagit bort din trygghet och personlighet som skadar dig, jag kan tänka mig att hitta den person man är " frisk" kommer ta lång tid.
Alla går igenom flera faser innan dom hittar sig själva, och när vi hittat det kommer allt som händer i våra liv forma den personligheten.
Jag tvivlar inte en sekund att du kommer fixa detta, du måste bara hitta dig själv.
Kram på dig och all lycka.
ps. Återfall är nästan ett måste för att kunna lägga det bakom sig helt och släppa suget ds.
Hur länge var du ren innan återfallet?
Men du är ju skit duktig, men nu kanske du behöver en annan slags hjälp för att fixa det sista. Har dom tagit upp behandlingshem?
Möjligheten att komma bort ifrån vardagen och hitta dig själv kanske skulle funka.
Jobbar du?
Det har nämnts men då via mitt jobb. Jag ville inte få den stämpeln på jobbet då. Dock så inser jag nu att jag kommer få kämpa med detta med just Intravenösa biten. Jag är så såld på "kicken" så det liknar ingenting