• Nathexxx

Planerar syskon, fler? ( PCO)

Hej!

Har tre barn ifrån ett tidigare förhållande, första pojken tog 36 månader flera omgångar med pergotime och slutligen med puregonsprutor , tog sig på 3 sprutbehandlingen.

Därefter kom syskonen tätt efter.. med pergotime.

Nu är jag i en ny relation och fick börja med dubbelkur pergotime direkt.
    Just nu på 4 kuren , men har bara haft ett registrerat utslag på ägglossning.

Har haft PCO diagnos sedan jag var 15 år.. dock normalviktig idag.

Flera som ger sig in i syskjonverkstan?
  • Svar på tråden Planerar syskon, fler? ( PCO)
  • Vela81

Fick diagnos PCOS 2004 och fick då pergo som gav resultat i första cykel, andra barnet fick vi utan hjälp.

Har försökt få en trea sedan juli förra året då spiralen åkte ut, bekräftat PCO på gyn i april men dröjde till aug innan jag kunde börja med pergo denna gång, första cykeln kom mensen på dag 29, nu tagit andra kuren och är idag på dag 33, väntar och hoppas

• Glimmra

Hej! Jag hoppar in här :)

Åt pergotime -07 i försök att bli gravid, fick äl men inget pluss.
    Sen blev det en paus över sommaren och vidare utredning som väntade men då var jag gravid helt plötsligt!

Hoppas hoppas vi lyckas! :)

Sen dess har det varit oskyddat ihop om att nr 2 skulle dyka upp men inte det.
    Så nu är det dags för pergotime på fredag!

• Nathexxx

Åh va kul med fler som försöker :) I tidigare behandlingar har mensen dykt upp som en klocka med pergotime. men denna ggn är mensen oregelbunden trotts pergo. Känns som de tar sån tid för en cykel att passera.. jag är idag på dag 11 dubbeldos dag 5-9, hade världens värk ryggslutet igår ... hoppas de är ägglossning på ggn.. Synd bara att jag blir väääärldens pms kärring utav de också..

• Nathexxx

Sen , denna kur va jag hos läkaren dag 18 o han såg ett mega fint ägg, blev hemskickad med ovitrelle spruta. Tidigare har jag fått vid dag 16-19

• nypan78

Hur stor var ägget? Hade ett på 19mm igår oh läkaren trodde att ÄL skulle komma av sig självt med Pergo inom ett dygn...man kan ju aldrig vara säkert att det lossar även om det är tillräckligt stort eller? 

• Fiiaa

Planerar med syskon!

Ätit pergotime i våras 4 omgångar, 2 omgångar med ovitrelle spruta. Får massa fina ägg men dom lossnar inte! Är de vanligt?

Men vi lyckades inte:/ till slut fick sambon lämna prov, visade sig vara få i antal och något slöa.

Jag gjorde en spolning i juli, blev spontant gravid i aug. Men för två veckor sen (v 12) va jag på ul och fostret dog i v 8:( ett MA. Så har precis gått igenom detta helvete.

Nu vill jag att kroppen ska återställa sig. Ska börja med pergotime igen.

Sen har vi ett prov kvar innan vi får remiss till ivf kön!

• nypan78

Hade också ett missfall, för 2 månader sedan. Jobbigt.

Hm, med ovitrelle borde man ju ha ägglossning... Denna månaden får vi testa med bara Pergo, hoppas det räcker.

Är det lång ivf kö hos er Fiiaa?    

• Fiiaa

Nypan78, usch inte kul:( jag önskar kroppen hade skött de själv, tror de hade vart lättare å smälta en ett MA.

Jo med den sprutan så släpper dom, men första två gångerna fick jag bara pergotime sen kom dom på att äggen aldrig släppte!

Äter du pergotime nu? Eller när är de dax?

Nja tror inte de, ett par månader sa hon. Men vi är inte gifta, å har varsitt barn sen innan, sambon har ett på 16 år, å jag 4,5 år från ett tidigare förhållande då.

Så hoppas vi slipper betala å att vi bott ihop tillräckligt länge..

Är de lång kö hos er?

• nypan78

Ja,jag äter pergotime nu. Det var inte någon kö här när vi gjorde IVF 2010 men vet inte hur det ser ut nu. Om vi ska gå så långt igen så får vi betala ändå men det brukar inte vara någon kö till Linnékliniken.

• Fiiaa

Okej! Hoppas de tar sig nu då:) Hur många försök gjorde ni då?

Jag går privat på en liten klinik där jag bor, hon samarbetar med landstinget så vi får nog 3 gratis försök, tror jag iaf! Beror på vilka regler dom har med saker bara!

• nypan78

Innan vi fick första barnet gjorde vi 2"helförsök" IVF och 2 frysåterföringar...helt otroligt att det händer helt plötsligt när man nästan gett upp hoppet. Det ska man inte!
    Tvåan blev till genom lågdosstimulering som egentligen skulle bli en frysåterföring också men sista ägget klarade sig inte (dvs upptiningen) så vi gjorde "hemläxan " också och det tog sig. Helt ofattbart var det.
    Nu hoppas vi att lyckas ännu en gång med lite enklare medel, Pergo.  

• Fiiaa

Nyfiken på "hemläxan"

Ja hoppas pergotime funkar, vore ju jätte bra!

Kan tänka mig att alla hormoner å mediciner vid ivf inte är så roliga..

• nypan78

Enligt läkaren och VUL skulle jag ha fått ÄL den 1 november ungefär men hade världens värk den 5-6 november som plötsligt släppte plus ett ÄL test som var ganska stark (kände att det var nåt på g då) så jag tror mensen borde komma först den 20 november om man räknar 2 veckor efter ÄL. Får se då, det är svårt att inte testa tidigt...

• Nathexxx

Åh håller tummarna. Trotts jag fick ett bra ägg föra omgången dubbelkur pergotime och avslutade med ovitrelle så blev de inget denna månaden. mensen kom exakt på sin dag.

Nu har jag precis avslutat en TRIPPEL pergotimekur, nästa steg är spolning av äggledarna och puregonsprutor.

Ska på vul den 21/11 (dag14) bara hoppas man ser nått intressant

• löpartjejen

Här är en till med Pcos som planerar syskon. Har två barn sedan tidigare som både blivit till spontant. Väntar nu på att få träffa läkare på kvinnokliniken då jag inte haft mens sedan mitten på juni. Skulle visst inte få komma dit förrän tidigast i februari, känns sjukt jobbigt att behöva vänta så länge. Pratade med en kvinna där idag och hon påstod att pcos kan försvinna, har för mig att detta är något man har hela livet. Någon som har förlag på vad man kan göra i väntan på gynekologen, är det något vårdcentralen kan göra? Någon som vet?

Svar på tråden Planerar syskon, fler? ( PCO)