• Anonym (ledsen)

jag och syster gravida samtidigt. henne dog. hjälp.

Det är så här att jag oxh min syster vart gravida samtidigt. De skillde bara 1 vecka. Hon har ett barn sedan innan och försökt länge och deras utredning visar att dom har svårt att bli gravida. Detta va en på miljonen. Jag sjölv är överfertil och blir gravid med preventivmedel och har 4 barn. Idag fick hon veta att henne bebis hade dött redan i v8. Hon är i 12. Nu känner jag mig hemsk.

Ska jag göra abort? Mina andra systrar är inte nöjda över min grav och har tvingat mig redan. Va hade ni gjort? Klart ja är ledsen förhennes sskull men samtidigt jötte glad över att jag är gravid.

• Svar på tråden jag och syster gravida samtidigt. henne dog. hjälp.
  • Philippa

Skärp dig!!

På vilket sätt blir det bättre för henne om du tar abort??

• lilaemma

Inte kommer väl din syster må bättre för att du gör abort? Klart det blir tufft för henne att se dig gravid när hon misst sitt barn, men jag tror ändå inte att du hjälper henne genom att göra en abort... Skulle snarare tänka mig motsatt reaktion: Hon kämpar för att bli gravid och du tar bort det barn som redan växer i dig... 

Nej, jag tror att hon mår bättre av att du finns där och stöttar henne.  

• duntoss

Två fel blir inte ett rätt Det va fel hennes baby dog, men ska du göra abort pga det blir det lite fel i mina ögon det med

• EllisBell

Du kanske kan ge din bebis till syrran? Nej, men allvarligt har din graviditet inget med systerns att göra. Det enda du kan göra är att stötta henne. Samtidigt har du rätt att vara lycklig över din bebis och det förstår nog din syster.

• kiara

Det är väl klart att du INTE ska göra abort pga detta! Jag beklagar det som hänt din syster! Verkligen fruktansvärt! MEN du har inte gjort något fel. Din graviditet har ingenting med hennes förlust att göra. Självklart förstår jag om din syster tycker det är jobbigt att se din mage och bli påmind om att ni skulle fått era fina små ungefär samtidigt. Men hon blir ju absolut inte lyckligare om din graviditet också avslutas! Du får ha överseende med henne om hon tycker det är svårt att glädjas med dig/er just nu. Men gör absolut INTE en abort!

• Anonym (mamma)

Det är fruktansvärt,det som hänt din syster. Jag skulle aldrig göra abort oavsett hur mkt jag än älskar min syster,det är ju mitt barn. Du har rätt att vara glad och lycklig över din graviditet,inte ditt fel att detta hände din syster. Tror du att hon skulle ha tagit bort sitt barn om det varit ombytta roller? Du får stötta henne så gott det går om hon nu inte tycker att det är för jobbigt,annars får du kanske backa ett tag och låta henne vara.

• ApanApansson

Funderar du ens seriöst på detta, är du allvarlig!?

• Anonym (ledsen)

De är ingen i min familj som är glad över min graviditet och de lär ju inte bli bättre nu.. känner bara en konstig känsla.. vill ju såklart ha detta barnet men känner mig lite egoistisk.

Men ja kanske ska tänka på mig själv och min man här?!

• Anonym (Alltså va)

Men herregud vad är det för jävla familj du har? och skärp dig att du ens kommer på tanken på abortObestämd

• Beemiidi

Tror du inte att det blir värre för syrran om du gör abort? Då har hu hon fått sitt barn som dött i magen och är sedan är hon orsaken till att ditt barn dör

• ZeldinaMina

Tråkigt att din familj inte kan ge er båda stöd, istället för att kräva att du ska göra abort !??!?:/ sjukt! Vad händer om du gör abort och ni blir på smällen samtidigt igen och det Skulle kunna hända igen att din syster får missfall .. Eller tänk om du inte kan få barn efter d:/. Ääähh ! Låter bara löjligt! Kräver att du ska göra abort för att hon ska må bättre :/ snacka om att vara okänsliga

• Anonym (ledsen)

Ja dom vill att jag ska göra abort för att stötta henne.. känns fel för mig.. :( men ingen vill prata med mig om jag behåller. Och så va de innan hon fick missfall oxå. Dom tyckte att det var hennes tur nu och att ja kunde lugba mig. Men hur sskulle ja kunna veta att hon blev gravid samtidigt?

• Anonym (stäng öronen)

Herregud vilken familj du har! Självklart ska du göra det som känns bäst för dig och din man. Man kan vara ledsen och beklaga att din syster har det tufft men DU kan inte kompsenera för henne i DITT liv. Låter som en hemsk logik!

• ZeldinaMina

Jag gick igenom samma sak med min syrra. Hennes dotter är idag 3 år och vi var beräknade samtidigt ( jag fick missfall) men jag kände ändå lycka över att min syster skulle bli mamma. Hon är ju min syster och jag skulle hur som helst bli moster. Jag tycker att det är kränkande av din familj som vill att du ska visa stöd genom att "lugna" dig med att bli gravid eller göra abort . Fult! När man är familj speciellt systrar ska man inte stötta varandra ?!?? ! Är din bebis mindre värd för att du kan bli gravid lättare än hon ..

• Anonym (G)

Nej alltså... låter helt bisarrt. Jag får erkänna att jag tyckte det var jobbigt att umgås med en bekant som var gravid och fick sitt barn medan jag samtidigt förlorade mitt. Jag ville vara glad för hennes skull, men även om jag skämdes för det kunde jag inte riktigt glädjas i min egen stora sorg. Så möjligtvis att du låter henne bestämma hur mycket ni ska umgås ett tag, om hon tycker det är jobbigt att se din växande mage. Men hon har ju åtminstone ett barn sedan förut att glädjas åt.

Ska du göra en abort ska det vara för att du och din man vill det, utan påverkan utifrån.

Svar på tråden jag och syster gravida samtidigt. henne dog. hjälp.