• Anonym (snart)

Snart dags för IVF, en fråga....

Har varit på ett första möte inför IVF med läkaren. Hon har skrivit ut all medicin som jag ska hämta ut snart så fort apoteket får in det. Kommer börja spruta när mensen kommer (korta metoden, dag 3) med puregon.

Men herregud så mycket olika hon skrivit ut, 3 olika puregon med olika mängd, 900 enheter, 600 enheter och 300 enheter. Det står inte hur mycket jag ska börja spruta med, men jag tyckte hon nämnde 100iu per dag i början.

Ska ju ringa när mensen kommer, kan jag få ett säkert svar då hur mycket jag ska börja med? Eller borde det stå på receptet ? Står inget i några papper, bara en stor radda med massa information om metoden,läkemedel osv

Tycker det är rörigt...

• Svar på tråden Snart dags för IVF, en fråga....
  • Anonym (1)

Första gången brukar man alltid börja lite försiktigt, jag fick också 100 enheter från början med Puregon (korta metoden). Andra gången 92 enheter. För mig stod det ingenting i receptet när jag hämtade ut medicinen - bara "enligt läkarens ordination".

SÅ mitt råd är att kontakta läkaren för att dubbelkolla! Glad Gärna i god tid, innan medicineringen börjar.   

• Anonym (IVF NR 4)
    Anonym (1) skrev 2013-10-16 15:08:30 följande:
    Första gången brukar man alltid börja lite försiktigt, jag fick också 100 enheter från början med Puregon (korta metoden). Andra gången 92 enheter. För mig stod det ingenting i receptet när jag hämtade ut medicinen - bara "enligt läkarens ordination".

SÅ mitt råd är att kontakta läkaren för att dubbelkolla! Glad Gärna i god tid, innan medicineringen börjar.   
    Instämmer med föregående: Ring och dubbelkolla!! Lycka till :)
Svar på tråden Snart dags för IVF, en fråga....