Förlossningsdepression
Hej! Skriver för att jag har fått en jätte otcäk förlossningsdepression! Allt gick så snabbt från himmel till helvete! När mitt andra barn föddes förtstod jag att något var fel eftersom jag hade ett barn på 18 månader! När mitt andra barn var tre veckor åkte jag in till psykjouren! Från ingenstanns tyckte jag det var ok att ta mitt eget liv! Jag sökte ditt tre ggr å fick hela tiden höra att jag inte var deprimerad! 3:e ggn skrev dom ut cipralex som jag åt i fem veckor å sen fick avsluta abrupt då jag blev helt känslolös å absolut tyckte jag kunde dö! Jag påvisade kraftigt seratonin överskott å fick åka hem igen! Tre veckor tog det innan jag fick en ny medicin som heter mitrazapin som jag äter nu! Har kraftig ångest! Går inte ut! Överatalar mig själv att jag vill absolut inte dö utan det är depressionen och ångesten som lurar mig att tänka så! För det är ju så! Ångesten gör att jag vill riva av mig huden ! Min man kan inte vara ledig så barnen är borta medan ha jobbar! Har inga anknytnibgsproblem! Bara det att jag känner sån kraftig ångest att jag kan inte känna någonting annat! Hur kunde det bli så fel så fort? Finns det någon har ute som fått denna typ av depression å när började det bli bättre? Jag kämpar å kämpar! Längtar efter den jag var! Min dotter är tre månader nu å jag är inte ett dugg bättre!