• Ss85

Foglossning efter förlossning...

Hej! I lördags födde jag mitt tredje barn, de sista veckorna som gravid hade jag hemsk foglossning o efter förlossningen va de som bortblåst, mådde hur bra som helst på söndagen o måndagen, men sen igår började jag få ont i fogarna o idag känner jag likadant! Någon som har tips om man på något sätt kan träna bort de eller göra något för o underlätta de? Tacksam för råd o tips! :)

• Svar på tråden Foglossning efter förlossning...
  • Lindsey Egot the only one

Foglossning är ju hormonell och det kan hålla i sig i flera år om det vill sig illa. Känner en tjej som efter 3,1/2 år efter barnets födelse som fortfarande har stora problem med foglossningen. Och läkarna säger att det finns inget att göra än att behandla smärtan. Hormonerna kan de inte styra

• Dasein

Bäst att du uppsöker läkare. Jag har haft ont i höfterna sen förlossningen (7 månader sen), inte foglossning utan belastningsproblem, så nu går jag hos sjukgymnast och besvären har blivit betydligt bättre den senaste månaden. Du kan ju också ha olika problem som samverkar (det är ju inte direkt ovanligt att man får belastningsskador under en graviditet), kanske kan du göra nåt för att lindra en del av besvären.

• Spartacus

Från början efter förlossningen är man ofta lätt bedövad av både lyckorus, endorfiner och att man varit rejält uttänjd ömheten kommer nog inte sällan lite senare samt att kroppen bäl håller på att försöka dra ihop sig, liksom livmodern ( speciellt om du ammar) som känns som mensvärk big time i början!

Jag HAR kvar fogbekymmer efter mina 2 barn på 5 och 3 år men de känns inte alls som de jag haft efter förlossningen.

Minns bl a ett läskigt "skrapande" i blygden, förmodligen där skelettet flyttar sig vid utfödandet... det försvann inom ett par veckor

Tror det mesta ger med sig jag!

Grattis till bebis!

Svar på tråden Foglossning efter förlossning...