• Ledsen1111

Bölder i ansiktet av att dricka aloe vera??

Har nu druckit Aloe Vera (kosttillskott 100% ren) morgon och kväll i en vecka och har nu dom sista dagarna speciellt idag fått stora hårda bölder och finnar i ansiktet!!!
    Jag vet att det sker någon form av utrensning  i början (fick även efter några dagar väldigt konstig mage men som verkar ha gått över igen) Men ska det verkligen vara bölder i ansiktet?? Är det möjligt att man inte tål det? Har aldrig haft problem med vanlig aloe vera gel man smörjer på huden. 
    Jag tar rekomenderad dos så har inte gjort nåt "fel".
    Super ledsen och helt förstörd för har verkligen inte tid med detta.  Ska jag fortsätta och hoppas att det blir bättre eller ska jag sluta på direkten?? Någon som har erfarenheter?

• Svar på tråden Bölder i ansiktet av att dricka aloe vera??
  • Surrih

Du kanske kan ringa eller mejla företaget du köpt det ifrån och höra? :)

• Petrol

Det är ju inte direkt någon bieffekt jag hört talas om av medicinsk aloe. Dock så finns det ungefär hur många sorter som helst, varav enbart ett fåtal är riktigt utredda för sin medicinska verkan så vitt jag vet, och många arter är i allra högsta grad förväxlingsbara.

Det framgår inte riktigt om det är ett köpt eller egenproducerat tillskott du intagit, men om det är egenproducerat, är du helt 100% på identificationen av plantorna?

• Aloeverabutiken

Hej!

När du dricker Aloe Vera är det viktigt att ta ett glas vatten också. Just för att "späda" ut Aloe Veran.

Svar på tråden Bölder i ansiktet av att dricka aloe vera??