• Filip 853

varför tittar fler när en äldre har galonisar?

Ursäkta mig nu om jag lagt detta i ungdomar kategori men visste inte vart detta skulle passa, detta med galonisar finns så kom inte och ge massa länkar vill ha svar från förståndiga vuxna/föräldrar.

Hej jag är en kille på 20 år och anledning till varför jag skriver angående detta ämnet är för att jag undrar varför tittar andra ungdomar/vuxna/föräldrar mer på en stor kille som har galonbyxor när det regnar än dom gör när en liten/yngre kille har sånt? Visst det kanske inte är så vanligt då dom inte har samma lekbeteende men alla är olika.

Jag undrar också är det så att man accepterar/tycker det är mer okej om en yngre kille åker hem i galonbyxor även om det inte regnar men blåser kallt och han har dom som överdragsbyxor än när en äldre kille gör samma sak?

T.ex. här om dagen när jag åkte hem så blåste det lite och såg en yngre kille ha svarta galonisar fast det inte regnade och ingen tittade så värst mycket men om ja hade haft det så hade nog någon tittat och tänkt och frågat sig själv om jag inte var frisk.

Vill gärna ha svar från andra, många har ju erfarenhet av såna här byxor då dom kanske har/haft barn/ungdomar som använt såna här, tack för att du läste

galonisar/galonbyxor/regnbyxor/överdragsbyxor
  • Svar på tråden varför tittar fler när en äldre har galonisar?
  • Nyfniken83

Ehhhhh jag är 30 år och använder galonisar när det regnar på jobbet. Jobbar med barn och måste kunna sätta mig ner och vill inte bli blöt. Aldrig tänkt på att folk tittar.

• Monte

Är det du som hade fetisch för gummistövlar också?

I became insane, with long intervals of horrible sanity.
  • Monte

Gillar sidfoten!

I became insane, with long intervals of horrible sanity.
  • Filip 853

I ditt arbete så är väl galonisar ett måste, och folk tänker väl att galonbyxor hör till yrket? :)

Jag tänkte mer på om det är mer okej (lixom att man inte bryr sig) om en yngre kille har galonisar som vanligt eller istället för överdragsbyxor oavsett om det regnar eller är höst o blåser lite än om en äldre kille/tonåring har det, men förstår vad du säger för vill hellre inte bli blöt

Nyfniken83 skrev 2013-10-16 00:53:24 följande:
    Ehhhhh jag är 30 år och använder galonisar när det regnar på jobbet. Jobbar med barn och mås kunna sätta mig ner och vill inte bli blöt. Aldrig tänkt på att folk tittar.

• Filip 853

Haha ne det är det inte, gillar inte gummistövlar för dom är osköna och inte färgglada :)

Monte skrev 2013-10-16 00:56:32 följande:
    Är det du som hade fetisch för gummistövlar också?

Svar på tråden varför tittar fler när en äldre har galonisar?