Upptäckt cysta på äggstock
Hej,
Jag är gravid i vecka 9 och har haft extremt ont i magen fram och tillbaka, så idag tog jag tag i det och gick till läkaren. Där upptäckte dem en stor cysta som blöder som de vill hålla koll på så den inte växer om den gör det eller fortsätter blöda så vill de operera mig.
Till mitt problem nu, jag är anställd via ett bemaningsföretag och kände idag att jag ville berätta varför jag varit bort så mycket på sista tiden kände inte för att ljuga för dem. Berättar i alla fall att jag är gravid och har en cysta och att den ger mig extrema besvär.
Får till svar jaha det var inte bra är du gravid jaha ok inte så bra. Vad innebär det hur mycket kommer du vara borta det ser ju inte bra ut för din anställning. Jag har inte berättat något för min chef där jag jobbar som uthyrd för han är inget stort fan av gravida kvinnor eller barn och har hotat tidigare anställda om omplacering till andra orter om de inte sagt upp sig frivilligt när de blivit gravida. Min man har ett bra jobb och tjänar bra så vi kommer klara oss men allt känns så jobbigt just nu tänker på att jag kommer få usel föräldrarpeng och undrar hur vi skall klara oss på det. Mitt bemaningsföretag tänkte ta detta med min chef sa de och prata ihop sig med hur de skall göra med mig. Har egentligen ingen fråga utan ville bara skriva av mig lite. Jag trivs inte speciellt bra på mitt jobb pga ett antal incidenter jag haft med min chef och ett par andra anställda men jag känner mig just nu som en sån stor börda för min man.
Jag och han med såklart är överlyckliga över vår lilla bebis men det känns svårt att vara glad när allt annat runtomkring är så jobbigt.