Bonuspappa med dilemma
Hej! Jag är bonusförälder för två flickor, en som precis fyllt 2 år och en på 4 år. Har varit tillsammans med mamman i strax över ett år och vi passar väldigt bra ihop och vi har väldigt kul ihop.
Nu till mitt dilemma, säkert ett klassiskt sådant men oavsett lika jobbigt för mig. Jag har väldigt svårt för den äldre tjejen, hon var 3 år när vi träffades så hon var redan formad av tidigare uppväxt och hennes beteende är i min åsikt helt kaosartad. Hon är bortskämd till den grad att hon får raseriutbrott och våldsamma tendenser när hon inte får sin vilja igenom. Hon har varit våldsam mot den yngre dottern (Vet ej om det är normalt mellan syskon eftersom jag inte har barn själv men det gjorde ont i hela kroppen av att vittna vissa saker hon gjorde, tex, riva stora sår i ansikte och på kroppen, slå henne med leksaker osv. Lämnade allt för ofta stora märken på den minsta). Jag reagerade starkt på det här medan mamman försvarade den äldre istället för att bestraffa med konsekvenser för att stoppa beteendet, till slut fick jag nog en dag när jag var själv med barnen och hon försökte klösa henne i ansiktet så jag röt till ordentligt (är oftast väldigt lugn och sansad så det bet väldigt bra) och sedan dess har hon aldrig varit våldsam i min närhet.
Det här är bara en del av mina problem med det här barnet men saken är den att jag verkligen inte klarar av henne, jag trivs inte i hennes närvaro. Nu tänker ni säkert att det bara är att göra slut så är problemet löst MEN jag absolut älskar den yngsta, av hela mitt hjärta, kan inte tänka mig att leva utan henne och tanken av att göra slut vilket skulle resultera i att jag säkerligen aldrig mer skulle få träffa henne är hjärtskärande och tanken får mig att bli extremt deprimerad, min tanke och upplevelse av livet börjar förändras väsentligt.
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, just nu är valet gjort för mig eftersom jag inte vill vara utan mamman eller den yngsta, men känns som jag faller ner i ett mörkt hål.
Kan även tillägga att pappan tar väldigt lite del av barnen, dricker väldigt mycket samt tar droger. Enda gång vi pratat med varandra var när han hotade mig till livet.
Frågan är väl egentligen, borde jag välja bort det här för barnen och mammans bästa och ta chansen att jag aldrig kommer få träffa "mitt" barn igen?