Frögurka skrev 2013-10-15 08:21:07 följande:
Den måste ju följa me/blandas me avslaget. Såklart. Den kan ju inte sitta kvar medans avslaget forsar. Ja har gjort 4 planerade snitt o inte sett röken sv nån slempropp. Men sen så är de ju så att dom plockar ut livmodern o lägger upp den på magen. Varför dom gör så o vad dom gör me den när den ligger som en punkad boll på magen vet ja inte, men nåt syfte har de väl. Ingen aning om dom tar bort slemproppen.. Vet ju inte nät ditt snitt är planerat o om du hunnit gå på alla olika läkarbesök inför snittet, fråga där annars. Eller fråga din BM.
Jag har snitt imorgon och det har tyvärr inte funnits utrymme för ngra frågor om annat än narkosen, plus att min BM nog inte är den mest pålästa. Hon har inte kunnat svara på en enda fråga jag ställt, fast jag sen lätt hittat svaren på Google. Känner mig ganska trygg ändå, men var lite nyfiken. Intressant att du använde uttrycket "forsar" om avslaget efter snitt, minns som att jag hade mycket avslag under lång period efter akutsnitt, men allt jag läst nu är om folk som knappt haft avslag.