• Lullan1

varför tar det sig aldrig =(

Snart har det gått 8mån sedan vi födde livlösa lilla Agnes <3
    vi har sexat varannan dag men de har inte hjälp, 
    fått glad gubbe på digitala test två månader nu o sexat men det har inte tagit sig..

Livet börjar kännas så hopplöst o ja vill inte leva detta liv!!!

Var o varannan dag ploppar det upp nya gravida LYCKLIGA människor på facebook o de gör mig arg o lessen men framförallt avundsjuk!!!!

Orkar inte ha det så hära =(          

• Svar på tråden varför tar det sig aldrig =(
  • Lost child

Jag är ledsen för att ni förlorade er lilla dotter Agnes, Jag förlorade min lille son Edvin (på beräknat datum) 21 juli i år. Han dog halvvägs in i förlossningen och det gick inte att förklara dödsorsaken. Din önskan om att bli gravid igen finns det många trådar om här på familjeliv. Du är verkligen inte ensam, det kan kännas skönt att veta. Jag har själv surfar runt på dessa trådar och kom över en metod som rekommenderades. Det är ett tillvägagångssätt att "trappa upp" chanserna lite grann ( förutom att köra varannan dag hela tiden). Så här kan man göra: börja ha sex varannan dag på dag 8 i cykeln. sedan börjar man ägglossningstest (ca på dag 10). Nät du får positivt ägglossningstest (stegring) har man sex tre dagar på raken! Efter det tar man en dag paus för att sedan göra "ett sista försök" . Ha också sex på en annan dag i månaden. Metoden beskrivs i en amerikansk bok : The sperm meets egg plan www.amazon.com/The-Sperm-Meets-Egg-Plan-ebook/dp/B009O1ZYQG Jag är verkligen ingen expert i ämnet och vet egentligen inte själv så mycket om dmetoden men jag kände att jag ville dela med mig av det jag själv kommit i kontakt med. Jag vill också bli gravid. Kram

• Lullan1
    Lost child skrev 2013-10-15 08:42:58 följande:
    Jag är ledsen för att ni förlorade er lilla dotter Agnes, Jag förlorade min lille son Edvin (på beräknat datum) 21 juli i år. Han dog halvvägs in i förlossningen och det gick inte att förklara dödsorsaken. Din önskan om att bli gravid igen finns det många trådar om här på familjeliv. Du är verkligen inte ensam, det kan kännas skönt att veta. Jag har själv surfar runt på dessa trådar och kom över en metod som rekommenderades. Det är ett tillvägagångssätt att "trappa upp" chanserna lite grann ( förutom att köra varannan dag hela tiden). Så här kan man göra: börja ha sex varannan dag på dag 8 i cykeln. sedan börjar man ägglossningstest (ca på dag 10). Nät du får positivt ägglossningstest (stegring) har man sex tre dagar på raken! Efter det tar man en dag paus för att sedan göra "ett sista försök" . Ha också sex på en annan dag i månaden. Metoden beskrivs i en amerikansk bok : The sperm meets egg plan www.amazon.com/The-Sperm-Meets-Egg-Plan-ebook... Jag är verkligen ingen expert i ämnet och vet egentligen inte själv så mycket om dmetoden men jag kände att jag ville dela med mig av det jag själv kommit i kontakt med. Jag vill också bli gravid. Kram
    Åh jag beklagar er Son <3

Vi har prövat varannan dag men de dog som av o man vart bara less o inte sugen längre..
    Nu har vi kört digitala äl tester o fått glad gubbe på dag 13 senaste två månaderna, men inte tagit sig =(

Väntar mens imorn, har mensverk o varit extremt finnig så jag förstår att den kommer imorn med =(

Har precis fått veta idag två till som väntar barn nu o tycker varje jävel bli gravid o detta får mig att må så fruktansvärt dåligt!! vill bara lägga mig ner o dö!!!

Tack för tippsen iaf!!!
               kram
  • solskenstjejen

Beklagar här också (skrev ett om till dig idag).

Vi försöker också bli gravida igen. Har bara haft en mens efter förlossningen och väntar nu på nästa ( fast helst vill jag såklart att den inte kommer ).

Att lyckas bli gravid igen känns som ett lotteri. Och jag som aldrig har tur i spel, hur skall det då gå? Vi har lyckats tidigare så jag vet att vi kan vinna. Men denna väntan är olidlig. Den är inte spännande som andra lotterier är utan hemsk. 

Jag hoppas sååå att ni snart vinner. Att ni snart får ert efrerlängtade plus igen.   

• solskenstjejen
    Lost child skrev 2013-10-15 08:42:58 följande:
    Jag är ledsen för att ni förlorade er lilla dotter Agnes, Jag förlorade min lille son Edvin (på beräknat datum) 21 juli i år. Han dog halvvägs in i förlossningen och det gick inte att förklara dödsorsaken. Din önskan om att bli gravid igen finns det många trådar om här på familjeliv. Du är verkligen inte ensam, det kan kännas skönt att veta. Jag har själv surfar runt på dessa trådar och kom över en metod som rekommenderades. Det är ett tillvägagångssätt att "trappa upp" chanserna lite grann ( förutom att köra varannan dag hela tiden). Så här kan man göra: börja ha sex varannan dag på dag 8 i cykeln. sedan börjar man ägglossningstest (ca på dag 10). Nät du får positivt ägglossningstest (stegring) har man sex tre dagar på raken! Efter det tar man en dag paus för att sedan göra "ett sista försök" . Ha också sex på en annan dag i månaden. Metoden beskrivs i en amerikansk bok : The sperm meets egg plan www.amazon.com/The-Sperm-Meets-Egg-Plan-ebook... Jag är verkligen ingen expert i ämnet och vet egentligen inte själv så mycket om dmetoden men jag kände att jag ville dela med mig av det jag själv kommit i kontakt med. Jag vill också bli gravid. Kram

Förlorade också min lilla Edvin. Den 9 aug i år. 
    Varma kramar!  
  • Lullan1
    solskenstjejen skrev 2013-10-18 10:39:20 följande:
    Beklagar här också (skrev ett om till dig idag).

Vi försöker också bli gravida igen. Har bara haft en mens efter förlossningen och väntar nu på nästa ( fast helst vill jag såklart att den inte kommer ).

Att lyckas bli gravid igen känns som ett lotteri. Och jag som aldrig har tur i spel, hur skall det då gå? Vi har lyckats tidigare så jag vet att vi kan vinna. Men denna väntan är olidlig. Den är inte spännande som andra lotterier är utan hemsk. 

Jag hoppas sååå att ni snart vinner. Att ni snart får ert efrerlängtade plus igen.   

Hejsan o jag beklagar!!!!

Man tycker att man varit med om tillräckligt redan så varför kan man inte bara få bli gravid när man kämpar så.. Känns så hopplöst, fick precis mens så jag prövar rosenrot denna gång o hoppas på ett plus framöver...
  • Dulcinea
    Lullan1 skrev 2013-10-18 14:12:47 följande:

Hejsan o jag beklagar!!!!
    Man tycker att man varit med om tillräckligt redan så varför kan man inte bara få bli gravid när man kämpar så.. Känns så hopplöst, fick precis mens så jag prövar rosenrot denna gång o hoppas på ett plus framöver...
    Hej jag hoppar in här... Förstår precis hur du känner. Vi som redan förlorat ett barn borde väl iaf få lyckan av att bli gravida igen??? Själva har vi försökt i över ett år nu... Och som du säger, folk runt omkring blir gravida med första, andra och tredje barnet och bara glider runt på ett bananskal... man blir så arg! Livet är fruktansvärt orättvist men jag måste tro på att vi också får lyckan igen snart!

Kram
  • Randiga jag

Hej änglamammor <3

Jag hoppas så att det snart blir er tur att bli gravida så ni kan få ett efterlängtat syskon till era änglar!

Jag förlorade min dotter i vecka 41 för snart 7 månader sen och har kämpat sen dess, har känts som om livet stått stilla och vi har levt vårt liv i 2-veckorsperioder. ÄL-period och sen väntan på mens och mens-period.

Har kört med varannan dag men i september tänkte vi nu jävlar, hade sex varje dag (utom tre) från mensens slut till några dagar efter äl-perioden och det gick bra.
    Nu är jag i vecka 7 och dagarna kantas av oro men förhoppningsvis får jag behålla den lilla som växer i mig!

Jag följer er här inne och hoppas så att ni snart blir gravida igen, livet är verkligen inte rättvist har vi alla fått erfara!

Kram till er alla 

• Lullan1
    Randiga jag skrev 2013-10-26 10:55:02 följande:
    Hej änglamammor <3

Jag hoppas så att det snart blir er tur att bli gravida så ni kan få ett efterlängtat syskon till era änglar!

Jag förlorade min dotter i vecka 41 för snart 7 månader sen och har kämpat sen dess, har känts som om livet stått stilla och vi har levt vårt liv i 2-veckorsperioder. ÄL-period och sen väntan på mens och mens-period.

Har kört med varannan dag men i september tänkte vi nu jävlar, hade sex varje dag (utom tre) från mensens slut till några dagar efter äl-perioden och det gick bra.
    Nu är jag i vecka 7 och dagarna kantas av oro men förhoppningsvis får jag behålla den lilla som växer i mig!

Jag följer er här inne och hoppas så att ni snart blir gravida igen, livet är verkligen inte rättvist har vi alla fått erfara!

Kram till er alla 
    Åh stort grattis till er <3
    Va bra jobbat med sex varje dag ;) De skulle vi aldrig hinna med då min sambo jobbar skift o vi möts ibland i dörren =( Men vi kämpar på med Äl tester o roserot denna månad... Skam den som ger sig!!
    Jag hoppas vi med får plussa snart <3

sköt om dig!!
    kram       
  • Dulcinea

Hej fina änglamammor!

Efter att ha förlorat vår dotter för drygt 2 år sen, fått ett mf sen dess och nu försökt bli gravida i över ett år har jag idag plussat! =)  Vi skulle påbörja ivf nu i januari men nu är jag alltså gravid på naturlig väg.

Så det finns hopp! Det kan ta låååång tid och vara otroligt tufft men det finns hopp!!!

Önskar er alla stooort lycka till och massa kramar!

• Lullan1

Grattis!!!!! Jag har oxå plussat dessvärre tror jag att det är mf/MA

Fått super svaga streck på testets som inte bli nå starkar :(

Så jag är inställd på att få kämpa vidare

All lycka till dig

• Dulcinea
    Lullan1 skrev 2013-12-20 05:30:10 följande:
    Grattis!!!!! Jag har oxå plussat dessvärre tror jag att det är mf/MA
    Fått super svaga streck på testets som inte bli nå starkar :(
    Så jag är inställd på att få kämpa vidare
    All lycka till dig

Tack snälla du och hoppas att det går vägen för dig också.

Kram!
Svar på tråden varför tar det sig aldrig =(