• Anonym (Postkodlotteriet)

    Gör dom så här inför en grannyra?

    Halloj!

    Finns det nån här som vunnit i Grannyran? Och hur gick det till?

    I förra veckan stannade en Postkodlotteribil på mamma o pappas gata, dom gick runt i husen och ville sälja extra lotter inför grannyran som ska komma till samhället i November!

    Jag tycker det känns skumt, gör dom så? Nån som vet?

    Tycker mer det känns som dom gick runt till gamlingarna och rekade för inbrott *ja jag vet, misstänksammast i stan*

    Men kul om det nu är så att det är Grannyra där om nåra veckor..  

  • Svar på tråden Gör dom så här inför en grannyra?
  • Anonym (Postkodlotteriet)

    Jag som trodde det fanns svar här *puffar en gång*

  • Anonym (Hanna)

    Har aldrig fattat hur det där funkar öht. Jag har en lott sedan många år, har några gånger försökt ta reda på om man måste hålla reda på lottnumret själv för att kolla om man vunnit (???), samt huruvida mitt postnummer kanske redan vunnit någon gång - men aldrig lyckats få reda på svaren. Jag har gett upp varje gång. Betalar ändå för lotten varje månad...

  • Anonym (Postkodlotteriet)

    Det kan jag svara på .. för jag har egen lott och har vunnit ett par gånger. :)

    Vet inte hur du "anslutit" dig, jag har via mail.. och då kommer det ett "Grattis du har vunnit" och så får man hjärtklappning och sen öppnar man och inser att den fantastiska vinsten är 160:- som en ny lott. Sen sätts det in på kontot som dom drar ifrån.  

  • Anonym (Postkodlotteriet)

    Verkligen ingen här inne som varit med på en grannyra? *puffpuff* Undra om det går att ringa och fråga?

  • Anonym (hmm)

    Läste någonstans att det ska vara grannyra i Vadstena i helgen. Är det där de bor så stämmer det ju.

  • Anonym (Postkodlotteriet)

    Nope..där bor dom inte...tycker det verkar skitskumt. Frågade hur länge dom varit med o hur många lotter dom har...sånt vet dom ju centralt! Och dom skulle till deras ort i november..om jag förstår postkodlotteriets hemsida är det 3 yror per år...vår höst o vinter...ja jag vet inte. bara o att vänta och se...och hoppas :)

  • Fia Maria

    Vad? Vet de i förväg vilka som ska ha grannyra?

    Dras inte lottnumret i direktsändning. Hur kan de i förväg bestämma vilken stad som ska ha grannyra?

    Jag fattar inte alls hur det funkar.

  • Stokke

    De var här och ville att vi skulle köpa lotter också. Jag tackade nej.

  • Anonym (Postkodlotteriet)

    Ja jag vet inte.. har lagt ner.. vi väntar och ser. Jag kan tänka mig att dom gick runt och sålde lotter och då sa
    "Men tänk om vi kommer hit till XXXXX i november"  men mina föräldrar hörde.. "Vi kommer ju hit i november"

     

  • TnG
    Anonym (Postkodlotteriet) skrev 2013-10-19 21:21:50 följande:
    Ja jag vet inte.. har lagt ner.. vi väntar och ser. Jag kan tänka mig att dom gick runt och sålde lotter och då sa "Men tänk om vi kommer hit till XXXXX i november"  men mina föräldrar hörde.. "Vi kommer ju hit i november"  

    Men maila postkodlotteriet? De brukar svara rätt fort med frågor så ser ni ju! Kan ju vara bra att veta om de är inbrottsrekande som var på gång
  • Helegna

    Hur gick det då med lotterna? Vann dina föräldrar?
    Till mig ringde en säljare förra veckan och sa att Postkodlotteriet kommer till ditt postnummer i april då det är Grannyra, Du ska väl också köpa lotter så du har chansen att vinna?
    Är det så?
    Berättar dom i förväg verkligen?
    Hm.
    Någon som vet?
    Tacksam för svar. Jag tackade nej. Vänligt men bestämt, men OM det är som säljaren säger, vill man ju vara med. Självklart. Eller hur:)

  • Anonym (.....)
    Helegna skrev 2018-02-02 20:52:43 följande:

    Hur gick det då med lotterna? Vann dina föräldrar?

    Till mig ringde en säljare förra veckan och sa att Postkodlotteriet kommer till ditt postnummer i april då det är Grannyra, Du ska väl också köpa lotter så du har chansen att vinna?

    Är det så?

    Berättar dom i förväg verkligen?

    Hm.

    Någon som vet?

    Tacksam för svar. Jag tackade nej. Vänligt men bestämt, men OM det är som säljaren säger, vill man ju vara med. Självklart. Eller hur:)


    Ja, dem vet i förväg i vilken stad det ska vara Grannyra. Men inte exakt vilket postnr.
  • molly50

    De har varit här och försökt sälja lotter också.
    Och vet inget om någon grannyra här.

Svar på tråden Gör dom så här inför en grannyra?