Förtvivlad :(
Hej allesammans.
Måste bara få skriva av mig lite, hoppas nån känner igen sig. Har äggstockar av pco-typ och hypotyreos som behandlas. Jag har ätit min första pergotimekur med 1/2 tablett. Cykeldag 13 gjordes ett vul som visade på noll aktivitet, så jag började invänta mensen. Har haft trådaktiga flytningar i princip hela månaden, men testat med clearblue som visat ingen ägglossning.
Dag 28 började jag få ökade flytningar och värk till vänster långt ner i magen, testade med vanliga äl-stickor som visade två nästan lika starka streck. Morgonen därpå var testet positivt, med starkare teststreck. Jag blev såklart jätteglad. Hade ökad värk dagen därpå och fick även då positivt testresultat. Jag fick en rosa teckning i flytningarna när jag torkade mig, men tänkte inte särskilt mycket på det. Hade fortfarande värk till och från i äggstocken. Dag 31 var testet också positivt på morgonen, och på kvällen kom en sparsam brunorange flytning. Började undra.
Dag 32, teststrecken lika starka, alltså fortfarande positivt men inte längre "lika" positivt. Efter sex kom en mer rödbrun lite kraftigare flytning som sedan slutade.
Idag, dag 33, är testen fortfarande positiva. Äl-flytningarna är borta. I morse när jag gick på toa kom ännu mer bruna flytningar och just nu känner jag att, nä det blev ingen ägglossning den här gången heller. Har haft ömma bröst i flera dagar, har molvärk och uppsvälld mage. Har läst om älblödningar och inte hittat nånting om att man skulle blöda så tätt inpå EFTER äl. Ska säkert bara få mens. Och man blir så jävla besviken när man kämpar, hoppas och har sex 5 dagar i rad för att säkra upp den här ägglossningen som ÄNTLIGEN kommer, och så börjar man blöda istället... :( Ok om det hade slutat igen, men att det ökar för varje dag kan väl inte betyda annat än att mensen är på g?
Just nu känns det som jag ALDRIG kommer bli gravid. Är så besviken på min kropp som inte bara kan fixa en normal jävla ägglossning.