hysterisk tjej vid överlämning
Hej. I Fredags skulle min dotter ha helg umgänge med sin pappa men vid överlämning klamra hon sig fast vid min hals och grät hysteriskt. Vi avbröt överlämningen och tog tillsammans en lunch på McDonalds... Vi träffades även tillsammans dagen efter och tog en lunch så pappan fick träffa sin dotter.. Det känns lite jobbigt då jag vill att de ska ha en bra relation men min dotter säger att hon är jätterädd att sova hos honom och att han slagit henne...
Nu har jag bestämt att umgänget ska ske tillsammans med mig några gånger framöver över ..... Dottern är 4 år och jag och hennes pappa separerade innan hon blev född. Jag är ensam vårdnadshavare men han har umgängesrätt fredag- söndag varannan helg ...
Behöver stöd och råd..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-14 05:25
Jag vet ju att barn kan hitta på eller ibland misstolka saker men hennes rädsla och att hon på senare tid blir hysterik när hon ska till pappan gör så att jag blir fundersam. Jag har lovat min dotter att vara med vid umgänget tillsvidare . Och när vi åkte hem efter umgänget så fick jag en stor kram av henne och hon sa - Tack mamma nu gör det inte ont i magen :)... Men jag är orolig att pappan ska gör en tex stämning då det står i domstolsbeslutet att han har umgängesrätt Fre - Må morgon och lämning och hämtning ska ske på barnets förskola... Två år efter dommen har vi flyttat 19 mil ifrån pappan och jag kör alltid henne ditt vid umgänge för han säger att han inte har råd att umgås med henne annars