-
-
Svar på tråden Någon med blödande snitt??
-
Jag har lite erfarenhet av snitt. Tycker att du ska kontakta sjukhuset där snittet genomfördes och be en läkare kolla alternativt om du kontaktar MVC och ber sköterskan kolla för att ge råd.
Även om det kan hända att snitt går upp lite och kan blöda lite igen så finns en liten risk för infektion så därför är det bra att vara observant. -
Instämmer med pixolina, kontakta sjukhuset där snittet genomfördes. Jag fick oxå så, de tog en odling för att upptäcka ev infektion, sen blev det drän satt och så fick jag åka in varannan dag för koll och byte av omslag. Jag som redan innan var väldigt negativ till snitt är det ännu mer nu...
-
Kontakta sjukhuset! låter precis som det var för mig.. mitt ärr började också blöda och vara ca 1 vecka efter snittet.. det var ju infektion såg dom på en gång.. fick antibiotika..
behandla i tid!!
Jag hade tydligen gått med det några dagar för mycket.. troligen.. därför blev mitt ärr ganska fult när det sen läkte ihop.. är fult än idag (3,5 år senare) -
Tack för era svar! :)
jag var på BB samma morgonen innan det började läcka och jag visade inga tecken på infektion, de tog även sänkan som såg bra ut. Jag har inte varit där igen men BVC-sköterskan har tittat på det varje vecka och tycker fortfarande inte att det ser infekterat ut.. har inte blött mer sedan förrgår så nu ser det ut att börja läka där det blödde.. hoppas verkligen att det inte blir värre utan att det är på gång att läka ordentligt nu.. :)